رئیس آموزش و پرورش منطقه الموت غربی:

کمرنگ شدن رقابت تحصیلی از چالش‌های آموزشی در دوران کروناست

قزوین (پانا)- رئیس آموزش و پرورش منطقه الموت غربی کمرنگ شدن رقابت تحصیلی را از چالش‌های آموزشی در دوران کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۲۰۳۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کمرنگ شدن رقابت تحصیلی از چالش‌های آموزشی در دوران کروناست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی قزوین، ‏هاشم صادقی در مورد رسالت های مهم مدیران و معلمان در شرایط کنونی اظهار کرد: تقویت نقاط قوت و شناخت موانع وتسهیل در رفع آنها در شیوه جدید آموزشی(مجازی) و مدیریت منابع و تجهیزات هوشمند در جهت تحقق اهداف آموزشی با توجه به تغییر روش های آموزشی می تواند بازخورد مناسبی در بازه زمانی کوتاه مدت داشته باشد.

وی در خصوص چالش های دوران کرونا بیان کرد: کمرنگ شدن رقابت تحصیلی در دوره کرونا و عدم آموزش مناسب دروس کارگاهی وآزمایشگاهی و محقق نشدن اهداف آموزشی به دلیل نبود ارتباط دوطرفه و خستگی مفرط و سخت ترشدن نوع فعالیت دبیران، مشخص نبودن افق پیش رو و تلاش در جمع بندی کمی کتب درسی از مهمترین مشکلاتی است که برای رفع آن باید تدبیر کرد.

صادقی در پاسخ به این سوال که برای کاهش افت تحصیلی چه باید کرد، اظهار کرد: کاهش افت تحصیلی در سیستم آموزشی فعلی به یکباره مقدور نبوده ولی راهکارهای درازمدت دارد.

صادقی تصریح کرد: تجدید نظر در شیوه ارزشیابی، تشویق کارآمد نیروهای فعال در سیستم،فراهم کردن مناسب امکانات آموزشی، بهره گیری از مطالعات تطبیقی کشورهای موفق، کیفی نگری به جای کمی نگری بهترین راهکار برای حل این چالش است.

وی بهترین روش تحصیلی در شرایط کنونی را بهره گیری از شیوه تلفیقی از روش سنتی حضوری و مجازی دانست و بیان کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های هوشمند خصوصا در مناطق کم برخوردار می توان این راه را عملیاتی کرد.

صادقی همچنین در مورد ‬اهمیت روش مدرسه محوری گفت: مدرسه محوری یا تصمیم گیری مشارکتی در مدرسه که خود مرکز ثقل سیستم تعلیم و تربیت است، موجب تمرکز زدایی تصمیمات اداری بوده که نقش بسزایی در تحقق اهداف آموزشی دارد.

این مسئول عوامل یک سیستم آموزشی موفق را وابسته به نیروی انسانی، مواد و کتب درسی، مکان و زمان آموزش و معیارهای ارزیابی دانست و اظهار کرد: اولویت داشتن اصول و اهداف اصلی سیستم، تاثیرپذیری فرد و سیستم از یکدیگرو برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت متناسب با اهداف سند تحول بنیادین می تواند این مهم را عملی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار