شاهین امین: مستندها در پاتوق‌ها و مراکز فرهنگی بیشتر دیده می‌شوند

تهران (پانا) - یک منتقد و روزنامه‌نگار معتقد است نمایش آنلاین آثار در مراکز و پاتوق‌های فرهنگی سراسر کشور، اتفاقی فرخنده در سینمای مستند است. 

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شاهین امین: مستندها در پاتوق‌ها و مراکز فرهنگی بیشتر دیده می‌شوند

شاهین امین در گفت‌وگو با پانا گفت: هر چه امکان عرضه و دیده شدن مستند و انیمیشن (دو گونه جذاب) افزایش پیدا کند، امری مثبت و مبارک است. در سال‌های اخیر پلتفرم‌هایی به طور اختصاصی آثار مستند را نمایش داده‌اند اما افزایش پلتفرم‌ها و تنوع و تکثر آنها باعث رونق در این عرصه است. ضمن این که به مخاطب در انتخاب اثر مورد علاقه‌اش کمک می‌کند. افزایش پلتفرم‌ها، سینمای مستند را که محروم از امکانات گسترده نمایشی است، به یک بستر بزرگتر نمایشی با گستره مخاطبان سراسری وصل می‌کند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از نمایش آنلاین حمایت کند
این روزنامه‌نگار ادامه داد: سینمای مستند با وجود جذابیت‌هایش در فضای آنلاین، وی او دی ها و پلتفرم‌ها کمتر دیده شده است و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی می‌تواند با حمایت از نمایش آنلاین به این حوزه رونق و نظم بدهد.
امین افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محروم شدن مخاطبان، از سینمای مستند امیدوارم نمایش آنلاین مستندها فضایی فراهم کند تا مخاطب بتواند از این آثار استفاده کند. البته که حفظ حقوق قانونی سازندگان آثار هم مهم است که قطعا باید برایش برنامه‌ریزی کرد.

نمایش آنلاین راهکار جبران آسیب کرونا به سینماست
این منتقد گفت: ما قبلا یک مشکل جدی داشتیم، در جشنواره «سینماحقیقت» تعداد زیادی مستند اکران می‌شد که بخش اعظم آنها، قابل توجه بودند و می‌توانستند به عرضه عمومی برسند. اما امکانات نمایشی سینمای مستند محدود است. سالها قبل، چیزی وجود نداشت جز نمایش‌های هفتگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی. در سال‌های اخیر، بخشی از این فضای نمایشی را هنر و تجربه فراهم کرد.
شاهین امین ادامه داد: شیوع ویروس کرونا متاسفانه به نمایش‌های روی پرده و اکران سینمایی آسیب جدی زد. بنابراین در این شرایط، نمایش آنلاین راهکار مناسبی است و امیدوارم بقا و دوام داشته باشد. این که در طرح تازه مرکز گسترش، قرار است نمایش آنلاین همراه با اکران آثار مستند در مراکز فرهنگی، کافه‌ها و پاتوق‌های شهرهای مختلف باشد یک امکان ویژه برای جذب مخاطبی است که علاقه‌مند این سینماست و در تهران نیست تا به بعضی از این نمایش‌های محدود دسترسی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار