در جلسه شورای شهر تهران؛

یک فوریت مکان‌یابی و احداث آرامستان‌های جدید تهران تصویب شد

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران به یک فور یت لایحه مکان‌یابی و احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت رای مثبت دادند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
یک فوریت مکان‌یابی و احداث آرامستان‌های جدید تهران تصویب شد

در جریان جلسه سیصد و چهاردهم شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه مکان‌یابی، احداث و تملک آرامستان‌های جدید در پایتخت در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

سعید خال، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا درباره یک فوریت این لایحه گفت: بهشت زهرا در ۲۵ تیر سال ۴۹ افتتاح شد و ۵۱ سال از عمر آن می‌گذرد. در ابتدا برای ۳۰ سال این مکان پیش بینی شده بود اما در سال ۷۸ و به دلیل وقوع جنگ تحمیلی پر شد. بهشت زهرا دو بار در سال‌های ۷۸ و ۸۸ توسعه پیدا کرده است و با این روند مرگ و میر بهشت‌زهرا (س) حداکثر تا سه سال دیگر پاسخگوی نیاز شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهرهای جهان گورستان‌ها پراکنده است و تفکر مدیریت شهری کنونی این بود که تیمی را مکلف کند تا بر اساس مسائل علمی و کارشناسی مکان‌یابی آرامستان‌های جدید تهران را در دستور کار قرار دهد و با پخش پهنه‌ای در شهر تهران مشکلات تهران در این زمینه برطرف شود.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره یک فوریت این لایحه گفت: شرایط بهشت‌زهرا (س) از دو سال گذشته بسیار مورد توجه بوده و برخی از طرح‌ها و لوایحی که در روزهای آخر عمر شورا به صحن می‌رسد در قالب یک فوریت و دو فوریت نتیجه کار ۶ ماهه و یکساله است که حالا به سرانجام رسیده است و نباید این چنین در نظر بگیریم که روزهای آخر به این نتیجه رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: اقدامات کارشناسی این لایحه از دو سال پیش انجام شده و به شهرداری ارائه شده و کار در آنجا مانده است و به صحن آمده است. این کار محصول تلاش‌های این دوره مدیریت شهری است و از دوستان می‌خواهم به فوریت آن رای دهند و یکشنبه هفته آینده در صحن مطرح و قطعی شود.

اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه شهرداری در خصوص مکان یابی و تملک آرامستان های جدید در پایتخت به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار