نماینده ایران در امور افغانستان:

ایران از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند

وزیر خارجه افغانستان: افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان سبب گسترش افراطیت و حضور گروه‌های تروریستی بین‌المللی مانند داعش در افغانستان و منطقه می‌‌شود

تهران (پانا) - محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با محمدابراهیم طاهریان، نمایندۀ ویژۀ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ایران از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه افغانستان، وزیر امور خارجه افغانستان با قدردانی از موضعگیری‌های معقول جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند صلح کشور، به قطع خشونت‌ها، خاتمه بخشیدن به قتل و کشتار خودسرانه مردم، شکنجه غیر نظامیان و نقض حقوق بشر در مناطق تحت تصرف طالبان اشاره کرد و گفت: حضور طالبان و افزایش خشونت‌ها از سوی آن‌ها سبب گسترش افراطیت و حضور گروه‌های تروریستی بین‌المللی مانند داعش در افغانستان و منطقه می‌‌شود.

حنیف اتمر همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجارتی میان کابل و تهران را ضروت مبرم برای دولت‌ها و مردمان دو کشور دانست و خواهان تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به‌ویژه روند صلح افغانستان شد.

محمدابراهیم طاهریان نیز در ادامه این دیدار گفت: ایران از روند صلح افغانستان با حفظ دستاوردهای دو دهه پیش حمایت خواهد کرد.

وی خواستار تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها میان کابل و تهران در بخش‌های مختلف به ویژه همکاری‌های مرزی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار