در گفت‌وگو با پانا:

اشرفی‌اصفهانی: روحانی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشور انجام داد

آقای روحانی نه از خود دفاع کرد، نه واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت/ برخی اصلاح‌طلبان فاصله میان جریان اصلاحات با جامعه را بیشتر کردند

تهران (پانا) - رئیس سابق هیأت بدوی تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه رئیس دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشور انجام داد، تاکید کرد عوامل داخلی و خارجی همچون تحریم‌، کرونا و... به او اجازه ندادند براساس وعده‌هایی که به مردم داده بود عمل کند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اشرفی‌اصفهانی: روحانی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشور انجام داد

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 صلاحیت نیروهای تأثیرگذار اصلاح‌طلب مورد احراز قرار نگرفت، اظهار کرد: «متأسفانه فرصت همراهی با مردم در انتخابات گذشته برای اصلاح‌طلبان فراهم نشد و بسیاری از بزرگان جریان اصلاحات خانه‌نشین شدند.»

وی یادآور شد: «البته عدم احراز صلاحیت آن‌ها موضوع تازه‌ای نبوده و نیست. در این دوره حتی رهبر انقلاب هم به صراحت بیان کردند که برخی مورد ظلم قرار گرفتند.»

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با ابراز تأسف افزود: «مدت‌هاست تصاویر و اسامی بزرگان کشور که مورد قبول جامعه هم بودند در سازمان صداوسیما منتشر و پخش نمی‌شود گویی همه آن‌ها فراموش شده‌اند یا اصلاً وجود نداشتند.»

موسس مسجد جامع امیرالمؤمنین تصریح کرد: «مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وزنه‌های انقلاب اسلامی بودند و به نوعی پناهگاه فعالان سیاسی به شمار می‌رفتند چراکه همه شخصیت‌ها با ایشان دردودل می‌کردند و با ایراد چند سخنرانی مشکلات را کاهش و باعث اتحاد سیاسیون و آحاد جامعه می‌شدند.»

رئیس سابق هیأت بدوی تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری گفت: «عوامل مختلفی منجر به عدم موفقیت جریان اصلاحات در انتخابات گذشته شد و نباید صرفاً عدم احراز صلاحیت‌ها را دلیل اصلی آن بدانیم. زیرا برخی اصلاح‌طلبان هم در ریزش سرمایه اجتماعی نقش داشتند و فاصله میان جریان اصلاحات با جامعه را بیشتر کردند.»

اشرفی اصفهانی اضافه کرد: «رئیس دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشور انجام داد ولی عوامل داخلی و خارجی همچون تحریم‌، کرونا و... به او اجازه ندادند براساس وعده‌هایی که به مردم داده بود عمل کند. آیت‌الله هاشمی و رئیس دولت اصلاحات در سال‌های 92، 94 و 96 همه اعتبار خودشان را برای وحدت، همدلی و اتحاد میان جریان اصلاحات و مردم خرج کردند و موفق به افزایش اعتماد عمومی هم شدند.»

وی تأکید کرد: «چهره‌های مطرح و مقبول جریان اصلاحات و اعتدال‌گرا به دلایل مختلف کنار رفتند و دیگر کسی باقی نمانده است؛ در شرایط فعلی نیز آقایان و دوستان ما بی‌پناه شده‌اند و مانند گذشته پناهگاهی ندارند.»

فرزند شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی گفت: «در مجموع عدم تحقق مطالبات، وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی، فاصله‌گیری سیاسیون با جامعه، عدم احراز صلاحیت‌ها، روش و شیوه‌های اشتباه برخی اصلاح‌طلبان از عوامل مهم موفق‌نشدن جریان اصلاحات در انتخابات به شمار می‌آیند.»

این سیاستمدار اصلاح‌طلب افزود: «یکی از مهمترین ایرادات آقای روحانی عدم شفافیت او با مردم است. رئیس دولت تدبیر و امید در طول هشت سال گذشته با مردم شفاف سخن نگفت تا جامعه متوجه عمق مشکلات و مسببان معضلات در کشورشان باشند.»

موسس مسجد جامع امیرالمؤمنین در پایان اظهار کرد: «متأسفانه آقای روحانی نه از خود دفاع کرد، نه واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت و نه از فرصت‌ها استفاده کرد. بنابراین چنین مسائلی به پاشنه آشیل دولت روحانی و اصلاح‌طلبان تبدیل شدند و مورد آسیب هم قرار گرفتند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار