تالارهای پذیرایی آسیب‌دیده تسهیلات دریافت می‌کنند

تهران (پانا) - اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای دستورالعمل پرداخت تسهیلات بنگاه محور به تالارهای پذیرایی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تالارهای پذیرایی آسیب‌دیده تسهیلات دریافت می‌کنند

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت تسهیلات بنگاه محور به تالارهای پذیرایی آسیب دیده از کرونا در کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی این ویروس مطرح و در چهل و هشتمین جلسه از این کارگروه تصویب شد و در نهایت دستورالعمل پرداخت این تسهیلات از سوی معاون اقتصادی رییس جمهوری جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی ابلاغ شد.

بر اساس این اطلاعیه مبلغ تسهیلات استحقاقی دارندگان تالارهای پذیرایی به شرح ذیل است:

گروه یک: سقف مبلغ تسهیلات۱۵۰ میلیون تومانی برای مساحت تا ۲۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای تا ۴۰۰ متر مربع (باغ تالار)

گروه دو: سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی برای مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای بازه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع (باغ تالار)

گروه سه: سقف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی برای مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیشتر(فضای سالن)/ مساحت بازه ۱۰۰۰ متر مربع و بیشتر(باغ تالار)

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران تاکید شده است: تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله‌ای با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۰ ماهه پرداخت می‌شود. مدت سه ماه نیز برای بازپرداخت قسط اول این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که در مجموع دوره اقساط ۲۲ ماه خواهد بود، متقاضیان اخذ تسهیلات بانکی باید تا پایان شهریور ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه کارا (وزارت کار)، ضمن ثبت نام، اطلاعات لازم را بر اساس فرم‌های مربوطه تکمیل کنند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: مرجع بررسی، تایید تقاضا و اطلاعات متقاضیان در ابتدا اتحادیه صنفی هر شهر و بعد اتاق اصناف شهرستان و در نهایت تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان و استان مربوطه است. اتحادیه شهرستان مربوطه موظف است نسبت به بازدید مجدد از تالار متقاضی اقدام و مساحت سالن و فضای باز مفید و غیرمفید را بررسی و طی صورتجلسه گزارش بازرسی را تکمیل و در پرونده متقاضی نگهداری کرده و در سامانه، مساحت را مطابق گزارش بازرسی تأیید یا اصلاح کند.

اتاق اصناف ایران ضمن انتشار این اطلاعیه تاکید دارد تالارهای پذیرایی به موجب موج‌های شیوع کرونا در کشور، در بیشتر ایام ۱۷ ماه گذشته تعطیل بوده و دچار خسارات شدید و بلکه تعطیلی کامل شده‌اند. این تسهیلات هرچند با تاخیر زیادی مصوب شده است اما به شرط تسهیل شرایط بازپرداخت، می‌تواند بخشی از خسارت‌ها را جبران کند.

این تسهیلات، در قالب وام ارائه شده و کمک بلاعوض دولت به تالاردارن آسیب دیده از کرونا و تعطیلی‌های اجباری ستاد ملی مبارزه با کرونا نیست. بنابراین باید در نظر گرفته شود که بازپرداخت این وام، مستلزم ادامه فعالیت و کسب در آمد است و مادامی که تالارهای پذیرایی در سیبل تعطیلی‌های ناشی از شرایط قرمز کرونایی قرار گیرند بازپرداخت این تسهیلات مشکل و معضل بعدی خواهد بود. از این رو، اتاق اصناف ایران بابت استمهال بیشتر این تسهیلات، همچنان پیگیر و مصر خواهد.

ویروس کرونا از اسفندماه ۹۸ در کشور شیوع پیدا کرد و به موجب آن محدودیت ها و ممنوعیت هایی اعمال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار