هزار دستگاه صحفه خورشیدی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد واگذار می‌شود

یاسوج (پانا)- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد با هدف تامین برق در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد که امکان برق‌رسانی وجود ندارد، امسال هزار دستگاه صحفه خورشیدی در بین مردم این مناطق توزیع می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هزار دستگاه صحفه خورشیدی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد واگذار می‌شود

جمال معتمدی‌زاده با بیان اینکه فردا تعدادی از این دستگاه‌ها، در منطقه ماه پرویز در شهرستان بویراحمد بین عشایر این منطقه توزیع می‌شود، افزود: این صحفه‌های خورشیدی قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین می‌کند.
معتمدی زاده از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید صحفه های خورشیدی خبر داد و بیان کرد: اداره کل امور عشایر استان باید لیست افراد متقاضی صحفه‌های خورشیدی را به شرکت توزیع نیروی برق استان اعلام کند تا اقدامات لازم برای تهیه و واگذاری صحفه‌های خورشیدی به این افراد انجام شود.
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد هزینه خرید هر دستگاه صحفه خورشیدی از طرف متقاضی و مابقی هزینه‌ها از طرف دولت پرداخت می‌شود، ادامه داد: برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته و امکان برق رسانی وجود نداشته باشد از طریق نصب صحفه‌های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین می‌شود.
معتمدی زاده نصب آسان، وزن کم، قابل حمل بودن، امکان تامین برق پایدار در مکان‌های دور دست و حفاظت از محیط زیست را از مهمترین مزایای نصب صحفه‌های خورشیدی عنوان کرد و افزود: با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار