معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی:

بیش از 13 هزار دانش‌آموز استان مشمول هدایت تحصیلی هستند

بجنورد (پانا) -معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد بیش از 13 هزار دانش‌آموز استان مشمول هدایت تحصیلی هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 13 هزار دانش‌آموز استان مشمول هدایت تحصیلی هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، سید محمد سیدی در توضیح این خبر افزود: در سال جاری امسال ۱۳ هزار و ۵۱۰ دانش آموز در سطح این استان واجد شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی برای ورود به پایه دهم در مقطع متوسطه دوره دوم هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۹۶۵ دانش آموز پسر و مابقی دختر هستند گفت: میزان دانش آموز در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی نسبت به سال گذشته حدود ۲ هزار نفر بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هدایت تحصیلی در واقع به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان به طور آگاهانه و آزادانه مسیر تحصیلی خود را مشخص کنند.

سیدی اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان، برای انتخاب بهتر به صورت آگاهانه و آزادانه در انتخاب مسیر زندگی در جهت تضمین آینده شغلی آنان انجام می شود.

وی لازمه هدایت تحصیلی صحیح را در خواسته دانش آموز، توجه خانواده و مدرسه به این موضوع دانست و افزود: دانش آموزان در فرم های هدایت تحصیلی ، اولویتهای مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و دانش آموزانی که حد نصاب رشته مورد علاقه را کسب کنند، می توانند در رشته دلخواه ثبت نام کنند.

سیدی با بیان اینکه مشاوران آموزش و پرورش در ایام هدایت تحصیلی در مدارس و مراکز مشاوره مستقر هستند، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۱۰ مشاور در سطح مدارس استان داریم. این افراد در پایگاه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و اولیا آنها خدمات مشاوره‌ای در خصوص رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی در جامعه ارائه می‌دهند.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه نهم می توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir برنامه هدایت تحصیلی خود را دریافت کنند و اگر دانش‌آموزی برای ورود به یک رشته خاص نمره نیاورده باشد، می‌تواند مجدد در آزمون تغییر رشته شرکت کند.

۱۸۰هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار