پیش‌بینی بازار جهانی طلا در گفت وگو با نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر؛

قیمت جهانی طلا، سردرگم رمزارزها شده است

قیمت طلا در ماه‌ها و سال‌های آینده صعودی خواهد بود

تهران (پانا) – به گفته نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر حدود یک ماه است که قیمت اونس در کانال یک هزار و 790 دلار تا یک هزار و 850 دلار متوقف شده و به نظر می‌رسد اونس سردرگم رمز ارزها شده است اما در مجموع با توجه به تورم جهانی و کاهش ارزش پول بسیاری از کشورها، به نظر می‌رسد که قیمت طلا در ماه‌ها و سال‌های آینده صعودی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
قیمت جهانی طلا، سردرگم رمزارزها شده است

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داده است تحلیلگران وال استریت نسبت به روند قیمت طلا بدبین شده‌اند در حالی که سرمایه‌گذاران خرد، همچنان به دورنمای کوتاه مدت این فلز ارزشمند خوش بین مانده‌اند.

قیمت ارز با نوسان اندک چند صدتومانی تا زمان انتقال قدرت به دولت بعدی و استقرار کابینه و تعیین تکلیف وزرا، در همین محدوده باقی خواهد ماند و پس از آن مشخص می‌شود که بازار چه واکنشی به تغییر کابینه خواهد داشت

محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با پانا در تحلیل وضعیت جهانی بازار طلا، اظهار کرد:‌ «قیمت جهانی طلا در یک و نیم سال گذشته تحت تاثیر بیماری کرونا بوده است. رشد اقتصادی کشور متاثر از بیماری با نوسان همراه شده و ارزش برابری ارزها تغییر یافته است و باعث کاهش ارزش دلار که شاخص طلا است شده است.»

وی ادامه داد: «طلا در یک و نیم سال اخیر با افزایش همراه شده است اما در سه ماه اخیر با ورود رمز ارزها به معاملات اقتصادی دنیا و قبول آن توسط برخی از کشورها قیمت اونس طلا در بازار جهانی با توقف معنی‌داری مواجه شده است. درحالی که قیمت طلا به محدوده 2 هزار دلار رسیده بود با مطرح شدن رمزارزها موجب شد تا روند صعودی قیمت طلا متوقف شود و اکنون حدود یک ماه است که قیمت اونس در کانال یک هزار و 790 دلار تا یک هزار و 850 دلار متوقف شده و به نظر می‌رسد اونس سردرگم رمز ارزها شده است.»

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد: «اگر شرایط دنیا با همین روال ادامه یابد و تورم جهانی که ارز و پول بسیاری از کشورها را با کاهش مواجه کرده است ادامه داشته باشد، قیمت طلا صعودی خواهد شد به این دلیل که تبدیل ارز به طلا روندی را در بازار طلا ایجاد می‌کند که موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد. به نظر می‌رسد که قیمت طلا در ماه‌ها و سال‌های آینده صعودی خواهد بود.»

قیمت ارز در کشور ما تحت تاثیر مسائل داخلی است

وی با بیان اینکه قیمت ارز در کشور ما تحت تاثیر مسائل داخلی است، اظهار کرد:‌ «در چند ماه گذشته قیمت ارز تحت تاثیر برگزاری انتخابات و مدیریت بازار ارز نوسان عمده‌ای نداشته و طی دو ماه اخیر شاهد توقف روند صعودی نرخ ارزها در بازار بوده‌ایم. قیمت ارز با نوسان اندک چند صدتومانی تا زمان انتقال قدرت به دولت بعدی و استقرار کابینه و تعیین تکلیف وزرا، در همین محدوده باقی خواهد ماند و پس از آن مشخص می‌شود که بازار چه واکنشی به تغییر کابینه خواهد داشت.»

کشتی‌آرای تاکید کرد:‌ «آنچه که مسلم است قیمت ارز باید در محدوده خاصی باقی بماند. برخی معتقدند که با گشایش سیاسی حاصل از مذاکرات برجام قیمت ارز شکسته می‌شود و کاهش شدید پیدا می‌کند در حالی که قیمت ارز باید در محدوده‌ای که شاخص‌های اقتصادی کشور است تعریف شود تا صادرات نیز توجیه داشته باشد. تبعات اقتصادی نوسان‌های شدید نرخ ارز به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود.»

وی افزود: «این امیدواری وجود دارد که تحریم‌ها رفع شود چون می‌تواند بسیاری از محدودیت‌های کنونی اقتصادی را مرتفع کند و بر نرخ ارز به عنوان یکی از عوامل موثر در نرخ طلا نیز موثر عمل خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار