مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

کمبود نیروی انسانی از مهم ترین چالش‌ها به شمار می‌رود

نیشابور (پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابو به تشریح چالش‌ها و نیازهای آموزش و پرورش قطب شهید شوشتری پرداخت و سال تحصیلی پیش رو را یک سال خاص معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی انسانی از مهم ترین چالش‌ها به شمار می‌رود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش نیشابور، علیرضا کلیدری گفت: پس از یکسال آموزش غیر حضوری و مجازی، تمهیداتی با به کارگیری مبنای مهم؛ حفظ زیر ساخت های آموزش های مجازی از بعد سخت افزاری و نرم افزاری و استفاده از مهارت های کسب شده توسط همکاران، بکارگیری آموزش های حضوری بابهره گیری از محتوای کتب درسی، تلفیق آموزش های مجازی و حضوری و همچنین مدیریت آسیب های نوپدید به وجود آمده، فراهم شده است که در کنار آن ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی نیز مورد تاکید است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون همکاران در روزهای اول و دوم مردادماه آغاز شده و نزدیک به دو هزار معلم نیشابوری تاکنون واکسینه شده اند.

بنا بر هماهنگی های انجام شده با دانشکده علوم پزشکی، خانواده های فرهنگیان و عوامل مرتبط با دانش آموزان به نوبت واکسینه خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته 28 پروژه با حضور معاون وزیر با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان افتتاح شد و 36 پروژه نیز در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم برخی از این پروژه ها نیز تا اول مهرماه به بهره برداری برسد.

کلیدری افزود: دو پایگاه ستاد ثبت نام در نیشابور راه اندازی شد و پایگاه های سنجش نیز ارتقاء داده شد تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

روند ثبت نام اینگونه نشان می دهد که باز هم در آغار سال تحصیلی جدید با افزایش جمعیت آمار دانش آموزان روبرو خواهیم شد.

این مقام مسئول اولویت ها و چالش های قطب شهید شوشتری را با یکدیگر مرتبط دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی و کمبود آن از جمله مهم ترین چالش هاست که در مراکز قطب ها خیلی شدید تر رویت می شود به طوری که در نیشابور بالغ بر هزار و 500 نیروی کسری وجود دارد. همچنین دهستان بینالود را از محل نیروهای تبدیل وضعیت خودمان باید تامین کنیم و در غیر اینصورت سازماندهی نیرو در بینالود با مشکل مواجه خواهد شد.

کلیدری ادامه داد: علی رغم تمام کارهای بزرگی که توسط خیرین انجام شده است به دلیل تخریب و بازسازی و عدم اضافه شدن فضای جدید، مشکل تراکم کلاس ها حل نشده و افرایش جمعیت و سرانه پایین فضای آموزشی و کلاس های غیر استاندارد، نیشابور را جزء شهرستان های لازم التوجه قرار می دهد.

تجهیزات هنرستان ها در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و این جریان باید ادامه پیدا کند به گونه ای که تجهیزات متناسب با ارقام دانش آموزان و هدفمند تر انجام شود. مغایرت ارقام و اعداد مربوط به هدایت تحصیلی و کارنامه دانش آموزان باید به سرعت مرتفع شود. اعتبار لازم برای پرداخت هزینه های اجرایی، کرایه کتب درسی و سنجش بدو ورود تامین شود و دانشگاه فرهنگیان، شیوه حذب نیرو و اختصاص نیرو متناسب با نیاز مراکز قطب نیز مورد تاکید قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار