جهانگیری: آنچه در توان کشور است برای خوزستان انجام می‌دهیم

مشکلات را بررسی می‌کنیم و راهکارها ارائه می‌شود تا دغدغه‌های مردم خوزستان به حداقل ممکن برسد/به مردم استان اطمینان خاطر می‌دهیم که مشکلات قابل حل است

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری عصر امروز جمعه با استقبال استاندار، امام جمعه دزفول و جمعی از مقامات محلی وارد فرودگاه دزفول شد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: آنچه در توان کشور است برای خوزستان انجام می‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری به منظور بررسی و پیگیری مشکلات کم آبی استان خوزستان و اتخاذ تصمیمات مناسب و به نمایندگی از رئیس‌جمهوری به استان خوزستان سفر کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری را در این سفر وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی همراهی می‌کند.

جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه دزفول و در جمع خبرنگاران به بیان اینکه بسیار خوشحالم به خدمت مردم عزیز، قهرمان، فرهنگی و همیشه در صحنه استان خوزستان رسیده‌ام تاکید کرد: مردم استان خوزستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دوران انقلاب اسلامی دین خود را به بهترین نحو برای پایداری جمهوری اسلامی ایران و ایران عزیز ادا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همیشه در هر فرصتی پیش آمده در طول هشت سال تصدی معاون اول ریاست‌جمهوری از فرصت استفاده کرده و به این استان سفر کرده‌ام افزود: متاسفانه یا خوشبختانه برخی سفرها در اوج بحران‌هایی همانند ریزگردها و گرد و غبار در سال ۹۵ سیلاب‌های عید ۹۸ که مردم این استان شرایط سختی را داشتند در کنار آنها حاضر شدم و در پایان دولت و بحران بی آبی و خشکسالی خدمت مردم عزیز این استان رسیده‌ام.

جهانگیری با تاکید بر اینکه آنچه در توان دولت و کشور باشد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و رییس جمهوری منتخب و به نمایندگی از ارکان کشور و نظام پیگیری‌ها را در این سفر انجام خواهم داد، گفت: در این سفر مشکلات بررسی و راهکارها ارائه می‌شود تا دغدغه‌های مردم خوزستان به حداقل ممکن برسد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به واقعیت کم آبی کنونی در کشور و مشکلات کشاورزی تصریح کرد: امروز تامین آب مورد نیاز مردم یک مسئله و تامین آب در فصل پاییز مسئله‌ای مهم‌تر است که باید در این خصوص همه ابعاد و جنبه‌های مختلف درنظر گرفته شود.

وی همچنین به اهمیت تامین آب شرب مردم و جبران خسارت‌های مردم به احشام و کشت و کار آنها در این بحران خشکسالی اشاره و تاکید کرد: با برگزاری جلسات در این سفر و بررسی راه‌حل‌ها به مردم استان اطمینان خاطر می‌دهیم که مشکلات قابل حل است.

جهانگیری در پاسخ به سوالی در خصوص تداوم رهاسازی آب سدها برای مردم استان خوزستان تصریح کرد: باید در این زمینه به همه محدودیت‌ها فکر کرد و در نظر داشت که آب برای مردم خوزستان است و هیچ کس دیگری برای این آب برنامه ندارد و آب شرب و کشاورزی مورد نیاز پوشش گیاهی و جانوری و همچنین نیازهای مردم استان است باید به گونه‌ای مدیریت شود که در هیچ مقطع و روزی در گوشه‌ای از این استان این احساس بوجود نیاید که بی آبی خسارت‌هایی به همراه داشته است و اطمینان یابیم که این مشکلات به زودی حل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار