«شوربای قیمه» غذای محلی بختیاری

شهرکرد(پانا) _ غذا های محلی هر منطقه ای بیانگر فرهنگ و شرایط زندگی در همان مکان است در استان چهار محال و بختیاری به دلیل وجود فرهنگ زندگی عشایری، تنوع غذاهای فراوانی وجود دارد که در عین سادگی مقوی است و به سرعت آماده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
«شوربای قیمه» غذای محلی بختیاری

اکرم رحمانی یکی از زنان استان چهارمحال و بختیاری است که در خصوص روش تهیه شوربای قیمه توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه بیان شده‌است.

او به پانا می‌گوید : یکی از غذاهای استان چهارمحال و بختیاری شوربای قیمه است که در عین سادگی لذیذ و مغذی است.

اکرم رحمانی در خصوص خواص این غذا می گوید: شوربای قیمه غذای سنتی استان چهارمحال و بختیاری است و حاوی ویتامین های A،B،C ،E،D است ، همچنین دارای کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم ، آهن، روی، زینک، امگا ۳ و پروتئین است.

او می افزاید: مهم ترین خواص شوربای قیمه پروتئن بالای آن است که موجب تقویت عمومی و افزایش سطح انرژی می شود.

رحمانی در ادامه عنوان می کند : برای تهیه شوربای قیمه بسیار لذیذ به گوشت چرخ کرده ، عدس ، برنج ، سبزی آش ، آب ، پیاز ، سیر ، نعنا خشک ، نمک، فلفل و زردچوبه احتیاج داریم.

رحمانی در خصوص طرز تهیه این غذا عنوان می‌کند : ابتدا عدس و برنج را در قابلمه ریخته سپس به اندازه کافی به آن آب اضافه کرده و روی اجاق گاز می گذاریم تا برنج خوب پخته و لعاب بیندازد وقتی مواد نیم پز شدند، سبزی آش را به آن اضافه می کنیم.

گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده ، سیر رنده شده، نعنا خشک و نمک ،فلفل و زردچوبه را با هم مخلوط می کنیم و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا مواد کاملا خودش را بگیرد بعد از ۳۰ دقیقه مواد را از یخچال خارج کرده و به صورت یک توپ کوچک درست می کنیم و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم اجازه می‌دهیم تا گوشت ها کاملا پخته شوند سپس شوربای قیمه آماده سرو شدن است.

خبرنگار دانش آموز : مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار