نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونای دلتا در نیشابور شناسائی شد

نیشابور(پانا)- رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونای دلتا در نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونای دلتا در نیشابور شناسائی شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، حسن عظیمی نژاد اظهار کرد: ابتلای یک خانواده به کرونای دلتا سه شنبه بیست و نهم تیرماه با مشخص شدن نتیجه آزمایش، تایید شد.

مقام عالی حوزه سلامت نیشابور افزود: اعضای این خانواده بیست و ششم تیرماه با علایم کرونا به مرکز درمانی مراجعه کرده و پس از گرفتن شرح حال مشخص شد که به‌ استان سیستان و بلوچستان سفر داشته اند، بنابراین اقدامات اولیه و تست کرونای دلتا انجام شد.

عظیمی نژاد تصریح کرد: کلیه اقدامات قرنطینه ای و تحت نظر گرفتن افراد خانواده و اطرافیانی که با آن ها در تماس بودند انجام شده است.

وی ادامه داد: ویروس جهش یافته هندی یا دلتا سرعت انتقال بسیار بیشتری نسبت به گونه‌های قبل دارد و کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند.

عظیمی نژاد در پایان از مردم خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی و سفرهای غیر ضروری مانع از انتقال بیشتر این ویروس شوند. همچنین در صورت تماس با شخص یا اشخاصی که از استان‌های اطراف به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان وارد نیشابور شده اند؛ حتما برای انجام تست به مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار