تفاهم نامه همکاری شرکت راه آهن و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی منعقد شد

تبریز (پانا) - در مراسمی و با حضور مدیران کل دو مجموعه تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت راه آهن استان آذربایجانشرقی منعقد شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه همکاری شرکت راه آهن و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی منعقد شد

جعفر پاشایی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت راه آهن استان با اشاره به فضایل دین مبین اسلام گفت: از زیباییهای اسلام و عید قربان زدودن سیاهی ها و پستیها در روح و جسم انسانهاست .

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی ادامه داد: به جهت ماموریت سازمانی، مسئولیت تعلیم و تربیت نسل آتی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: حدود 750 هزار دانش آموز و 40 هزار فرهنگی مشغول در دستگاه تعلیم و تربیت استان ظرفیت بسیار بالایی برای فرهنگ سازی ایجاد کرده است.

جعفر پاشایی اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم برنامه ای آموزشی و فرهنگی تربیتی تدوین و عملیاتی نماییم بهترین محل آموزش و پرورش و متن مدرسه است.

مدیر کل شرکت راه آهن استان آذربایجانشرقی نیز در این نشست گفت: مشاغل تخصصی راه آهن در رشته های دانشگاهی پیش بینی نشده است.

محمد رضا قربانی با بیان اینکه دانشکده فنی راه آهن در راستای تامین نیاز به نیروی متخصص این حوزه تاسیس شد گفت: ضرورت ورود به دانشکده فنی داشتن دیپلم است.

وی همچنین اظهار داشت: بعد از بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که رشته هایی مرتبط با فعالیتهای راه آهن در هنرستانها ایجاد و دانش آموزانی از دوره اول متوسطه برای تحصیل در این رشته ها مشغول تحصیل شوند.

معاون آموزش متوسطه استان نیز در ادامه گفت: رویکرد آموزشی در دوره متوسطه توسعه رشته های فنی و حرفه ای است.

عاشور اکرمی گفت: 160 رشته در شاخه کار دانش و 41 رشته در فنی حرفه ای در هنرستانها دایر هستند.

در پایان تفاهم نامه همکاری دو دستگاه بین مدیران کل آموزش و پرورش و شرکت راه آهن استان امضاء و مبادله شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار