دبیر بخش هنرهای تجسمی سی و نهمین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانشآموزان برگزیدۀ سراسر کشور:
در بخش هنرهای دستی و تجمسی شاهد بیشترین رشتههای هنری در این بخش بودیم
تهران (پانا) - دبیر بخش هنرهای تجسمی سی و نهمین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانشآموزان برگزیدۀ سراسر کشور گفت دانشآموزان در این جشنوارهها این فرصت را پیدا میکنند تا در یک فضای سالم و آموزشی با یکدیگر به رقابت بپردازند.
شهرام عظیمی، دبیر بخش هنرهای تجسمی سی و نهمین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانشآموزان برگزیدۀ سراسر کشور، با اشاره به این که جشنواره دارای بخشهای مختلفی است که هر یک رشتههای مختلفی را شامل میشوند، به پانا گفت: «هر یک از رشتههای موجود در این جشنوارهها از نظر رشد و تعالی دانشآموزان در حوزۀ هنر بسیار مهم و مؤثر است.»
وی در ادامه، با اشاره به این که در بخش هنرهای دستی و تجمسی شاهد بیشترین رشتههای هنری در این بخش بودیم، ۴۸ رشته را در این بخش به عنوان رشتههای مسابقه قرار دادهایم که آثار هنری مختلف توسط دانشآموزان از سراسر کشور به این بخش ارسال شده است، افزود: «در بخش هنرهای تجسمی در حوزۀ کانونهای تربیتی ۲۸ رشته را داشتیم که آثار به دبیرخانۀ کشوری ارسال شده است و در بخش هنرهای تجسمی بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دانشآموز در این حوزه شرکت کردهاند.»
دبیر بخش هنرهای تجسمی سی و نهمین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانشآموزان برگزیدۀ سراسر کشور، با اشاره به این که ۴۵۰۰ اثر پس از گذراندن مراحل مختلف به داوری کشوری رسیده و ۱ هزار نفر حائز رتبه شدهاند، ادامه داد: «برخی از این آثار به دلیل کیفیت بالا و توان دانشآموزان در خلق آثار با کیفیت از نظر داوران جهت برقراری ارتباط با این دانشآموزان و آشنایی بیشتر با این هنر، نمونه آثار دیگر آنها معرفی شدند که با برقرار کردن ارتباط مسقتیم با داوران، آنها را در حوزۀ تخصص خویش راهنمایی خواهند کرد و هم با این عزیزان بیشتر آشنا خواهند شد.»
عظیمی، در بخشی دیگر از این گفتگو، با اذعان به این امر که در رشتۀ هنرهای تجسمی در این دوره از جشنواره داوران عزیزی همراه گروه هستند و همواره در بحث قضاوت و راهنمایی دانشآموزان ما را یاری می کردند، اظهار کرد: «در دورههای مختلف جشنواره از داوران با سابقه و مطرح در سطح ملی که در دانشگاهها تدریس دارند استفاده میکنیم و این افراد با تکیه به تخصص و دانش خود آثار را مورد بررسی قرار میدهند و در نهایت این عزیزان با ارزیابی خود سطوح دانشآموزان را مشخص میکنند.»
وی با اشاره به این که ارزیابی میزان توان و رشد دانشآموزان در این جشنوارهها توسط داوران مشخص میشود، تصریح کرد: «داوران در این دوره از جشنوارهها علاوه بر داوری آثار، هدایت و راهبری دانشآموزان را بر عهده دارند و داوران ما با توجه به تجربههایی که در جشنواره دارند، آثار دانشآموزان را به خوبی ارزیابی میکنند و در نهایت خروجیهای خوب در روند این جشنواره موجب میشود تا دانشآموزان ما به شیوههای مختلف آموزشی از این برنامهها دسترسی داشته باشند.»
دبیر بخش هنرهای تجسمی با ابراز خرسندی از این که در خارج از این جشنواره زمینهایی برای رقابت در این دست از هنرها وجود ندارد و این جشنواره این زمینه را برای رقابت فراهم میآورد، تأکید کرد: «دانشآموزان در این جشنوارهها این فرصت را پیدا میکنند تا در یک فضای سالم و آموزشی با یکدیگر به رقابت بپردازند.»
ارسال دیدگاه