1500 اثر به بخش کشوری جشنواره نوجوان سالم راه یافتند

تهران (پانا) - رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت : از دوم تا دهم مردادماه داوری مرحله کشوری دهمین جشنواره نوجوان سالم انجام می پذیرد .

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
1500 اثر به بخش کشوری جشنواره نوجوان سالم راه یافتند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران دهمین جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پر خطر ، مصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی انجام می‌پذیرد.

محمد قاسمی رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی پیرامون روند اجرای این جشنواره گفت: از آبان ماه سال 1399 فراخوان جشنواره در سطح کشور صادر شده ، آثار برگزیده مدارس در منطقه داوری شده و برگزیدگان در بهمن ماه همان سال به مرحله استانی راه پیدا کردند .

او افزود: در اردیبهشت و خردادماه 1400 اختتامیه استانی برگزار شده و مرحله کشوری در تیر و مرداد در حال برگزاری است . آثار برگزیده استان‌ها بصورت غیر حضوری و ازطریق شبکه شاد دریافت م‌شود و پس از دسته بندی و داوری اختتامیه جشنواره بصورت غیر حضوری و از طریق یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی و شبکه شاد برگزار خواهد شد . دبیرخانه دریافت آثار جشنواره تا 26 تیرماه آثار مربوطه را دریافت نموده‌اند و داوری از 2 تا دهم مرداد صورت می‌گیردد و پس از آن اختتامیه در تاریخ 16 مرداد ماه برگزار خواهد شد .

قاسمی بیان کرد: دهمین جشنواره نوجوان سالم در سه بخش برگزار خواهد شد . بخش اول که ویژه دانش‌آموزان سه مقطع است در خلاقیت‌های دانش‌آموزی شامل ایده‌پردازی، مقاله نویسی، نقاشی، گرافیک، عکس، فیلم کوتاه، نر م افزار و چند رسانه‌ای، خلق کاراکتر و موشن گرافی برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: بخش دوم ویژه فرهنگیان وابتکارات مدرسه‌ای شامل محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری،پروژه‌‌های ابتکاری ، طرح درس یا راهنمای تدریس ، فیلم مستند تدریس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، الگوها و فنون آموزش و تدریس در کلاس درس و محصولات فرهنگی خواهد بود وبخش سوم ابتکارات جامعه محور در طرح یاریگران زندگی که شامل تدوین نیمرخ چالش‌ها، نیمرخ راهکارها، طراحی پروژه کوچک، حمایت جویی پروژه ، اجرا و مستند سازی پروژه کوچک است .

قاسمی در توصیح طرح یاریگران زندگی مدارس گفت: این طرح از 2 سال گذشته در برخی مدارس اجرا می‌گردد که در این طرح نماینده تشکل‌‌های دانش‌آموزی، مدیر مدرسه ، مربی مدرسه و نماینده انجمن اولیاء و مربیان در خصوص پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر کانونی را در مدرسه تشکیل داده و اقدام به برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهایی در این خصوص می‌کنند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان این موضوع که 1500 اثر برگزیده از استان‌ها در بخش کشوری این جشنواره شرکت نمودند، خاطرنشان کرد : این دومین دوره‌ای است که با توجه به شرایط کرونایی آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان بصورت غیر حضوری از طریق شبکه شاد و در شش گروه ایجاد شده در این شبکه دریافت می‌شود.

او تأکید نمود: آثار با شناسه اثر و گواهی اشتغال به تحصیل راستی آزمایی می‌شوند ودر واقع به تأیید مدرسه ، منطقه و استان رسیده و سپس وارد مرحله کشوری می‌شوند . در بخش فرهنگیان نیز علاوه بر شناسه اثر تصویر حکم کارگزینی همکاران نیز دریافت می‌گردد .

قاسمی تصریح کرد: آثاردریافتی در این جشنواره پس از دسته بندی در بخش‌های مختلف تحویل هیأت داوران می‌گرددو هیأت داوران در هر رشته شامل دو داور تخصصی و یک داور موضوعی خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار