علیرضا کاظمی:

مسابقات و جشنواره‌ها یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های تربیتی در سطح کشور هستند

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت به دنبال کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی و همچنین تجلیل، تکریم، تعظیم و انگیزه دهی به  چهره‌های قرآنی در سطوح مختلف کشور هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات و جشنواره‌ها یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های تربیتی در سطح کشور هستند

به گزارش ستاد خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، علیرضا کاظمی ضمن تشکر از اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بابت تهمیدات بسیار دقیق و فنی برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات و میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از مسابقات گفت: یکی از بهترین اقداماتی که در سطح کشور در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت استعدادهای قرآنی می‌توانیم انجام دهیم، برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان است.

وی گفت: اهمیت این مسابقات امروزه ارزش بیشتری پیدا کرده است، زیرا با توجه به شرایط کرونایی همچنان این مسابقات با همان کیفیت حضوری به صورت مجازی برگزار می‌شود، هر چند برگزاری مسابقات به‌صورت حضوری برکات متفاوتی داشت، زیرا دانش‌آموزان تجربیات ارزشمندشان را ارائه می‌کردند و با چهره های قرآنی کشور آشنا می شدند و بهره های فراوانی از اردوی مسابقات قرآنی می بردند ولی با شرایط کرونا چاره ای نداشتیم و مسابقات به‌صورت مجازی برگزار شد.

تولید و تدوین آثار دانش آموزان از اقدامات خوب مسابقات امسال بود

کاظمی گفت: یکی از کارهای امسال که خیلی خوب و قابل توجه بود این بود که کارها تولید و تدوین می‌شد، بسیار کار سختی بود، در سه مرحله دریافت فیلم، تولید و شبیه سازی و تدوین انجام شد. این کار ضریب اطمینان و کیفیت کار را بالا می‌برد و همچنین موجب افزایش روایی در داوری می شود.

ایجاد فضایی با عنوان انتخاب با شما در شبکه شاد با هدف جریان سازی فرهنگی از مسابقات

وی افزود: با پیگیری‌های اداره‌کل قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد فضایی به‌عنوان انتخاب با شما ایجاد شد. سال‌های گذشته با برگزاری مسابقات یک جریان فرهنگی ایجاد می‌کردیم. امسال این جریان فرهنگی از طریق شبکه اجتماعی شاد ایجاد شد که استان‌ها، علاقه‌مندان به حوزه قرآن و چهره‌های قرآنی، همچنین کسانی که این برنامه را رصد می‌کردند، مجموعه این عزیزان با ورود به این بخش یک جریان قرآنی در فضای مجازی ایجاد می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما دنبال کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی و همچنین تجلیل و تکریم و تعظیم و انگیزه دهی به چهره‌های قرآنی در سطوح مختلف کشور هستیم و با توجه به ذائقه‌های متفاوت قرآنی ما چندین رشته ایجاد کردیم تا دانش آموزان عزیز ترغیب به شرکت در مسابقات بشوند.

دستاورد های ضمنی مسابقات ارزش بیشتری نسبت به دستاورد های مستقیم آن دارند

وی با اشاره به دستاوردهای پنهانی و ضمنی این مسابقات گفت: این دستاوردها اهمیت بیشتری نسبت‌ به دستاوردهای مستقیم دارند یکی از این دستاوردها پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در یک مسیر کاملاً دینی و قرآنی است.

این مسابقات آورده‌های تربیتی بسیاری برای دانش آموزان دارد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همچنین گفت: مسابقات و جشنواره‌ها از بزرگ‌ترین کارگاه‌های تربیتی در سطح کشور هستند. این مسابقات آورده های تربیتی بسیاری برای دانش آموزان دارد. از جمله در افزایش اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی اظهار کرد: همچنین بحث تولیداتی که ایجاد می شود یکی از دستاودهای آموزشی و تربیتی است. از محتوایی که در این مسابقات تولید می شود در طول سال در فضای مجازی استفاده می شود. ۲ هزار ۵۰۰ دانش آموز اثر ارائه می دهند و این محتوا بسیار ارزشمند است.

هیچ کاری برتر و ارزشمندتر از برگزاری این مسابقات نیست

وی افزود: چهره های برتر قرآنی کشور از همین مسیر مراتب تکامل و ترقی را طی می کنند، هیچ کاری اثربخش تر و ارزشمند تر از برگزاری این مسابقات نیست. افزایش پوشش و فراگیری و ارتقاء کیفیت، دو استراتژی مهمی هستند که ما در این مسابقات دنبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار