کسب سه رتبه کشوردر مسابقات قرآن،عترت و نماز فرهنگیان

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب سه رتبه سوم،در ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور توسط معلمان خراسان جنوبی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب سه رتبه کشوردر مسابقات قرآن،عترت و نماز فرهنگیان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز با بیان این خبر اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن ک، عترت و نماز فرهنگیان یکی از فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی در چندین سال اخیر است.

وی،بااشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در سه حوزه و5رشته به صورت شهرستانی،استانی وکشوری، عنوان کرد: این مسابقات باهدف اُنس بیشتر فرهنگیان با مفاهیم بلند قرآنی،نهج البلاغه و احکام؛ تشویق فرهنگیان به ارتقاء معلومات خود در آموزه های مذهبی و دینی،انتقال این علوم به دانش آموزان به منظور تعمیق معارف قرآن،عترت و نماز برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از مشارکت قریب 2 هزار معلم استان در این مسابقات خبرداد و تصریح کرد: در شمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز معلمان استان،در رشته های قرائت،تحقیق،حفظ10جزء و حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه والگوی برتر تدریس احکام نماز،شرکت کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به راهیابی120اثر برگزیده از 12 شهرستان به مرحله استانی این دوره از مسابقات، بیان کرد: از مجموع آثار راه یافته به مرحله استانی 60 اثر از زنان فرهنگی و 60 اثر از مردان بود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که داوری مسابقات بصورت مجازی و با حضور داوران برتر استانی در هفته پایانی اردیبهشت ماه انجام شد؛ خاطر نشان کرد: از میان این 120 اثر، 30اثر برگزیده خانم و آقا به عنوان آثار برتر استانی معرفی شدند، که10اثر جواز حضور در مرحله کشوری را بدست آوردند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی ادامه داد: مرحله کشوری ششمین کشور در ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان، بصورت غیرحضوری و در فضای شاد ؛به میزبانی خراسان رضوی و مشهد مقدس برگزار شد.

به گفته واقعی،سمانه مقصودی از شهرستان بیرجند، فرزانه شکوهیان از شهرستان نهبندان و حجت الاسلام ایمان حسنی از شهرستان بیرجند موفق به کسب رتبه سوم کشور به ترتیب در رشته های روش تدریس احکام، حفظ 10 جزء قرآن کریم و روش تدریس احکام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار