آغاز توزیع کارت آزمون ارشد از 3 مردادماه + جزئیات برگزاری آزمون

تهران (پانا) - فرایند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 از روز یکشنبه 3 مردادماه از طریق سازمان سنجش آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توزیع کارت آزمون ارشد از 3 مردادماه + جزئیات برگزاری آزمون

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در نوبت صبح روزهای چهارشنبه 6 مرداد ماه، پنجشنبه 7 مرداد ماه و جمعه 8 مردادماه سال 1400 و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. متقاضیان هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی‌ لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون متقاضیان از روز یکشنبه 3 مردادماه بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. متقاضیان لازم است براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

* برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا متقاضیان بایستی شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

آن‌دسته از متقاضیانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته‌ شناور) نیز بوده‌اند، می‌بایست کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از درگاه این سازمان پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند. زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز چهارشنبه 6 مردادماه است.

آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی 1128 (آموزش زبان ژاپنی)، 1129 (زبان و ادبیات اردو)، 1287 (مهندسی طراحی محیط زیست)، 1356 (نمایش عروسکی) و ‌‌1360 (مجموعه موسیقی‌) منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار خواهد شد؛ لذا متقاضیان هریک از کد‌رشته‌های امتحانی مذکور ضرورت‌ دارد براساس‌ آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه کنند.

محل برگزاری آزمون برای 8 کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های امتحانی 1149‌،‌1147، 1150‌، 1154، 1155، 1157 ،1158 و‌ 1159 که ثبت‌نام آنها توسط دستگاههای اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طریق اطلاعیه‌ای که هریک از ارگانهای ذیربط صادر می‌کنند آزمون این کدرشته‌ها در تاریخ های پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد. برای این دسته از متقاضیان کارت شرکت ‌در ‌آزمون از طریق درگاه سازمان صادر نشده است.

شروع فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:00 (هشت) صبح است. درب حوزه‌های امتحانی صبح­ها راس ساعت 7:30 (هفت و سی دقیقه صبح) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن درب سالن های امتحانی از ورود متقاضیان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

برای‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ تستی‌ و درج‌ آن‌ در پاسخنامه، منحصراً از مداد سیاه‌ نرم پررنگ‌ استفاده‌ شود.

متقاضیان لازم است با توجه به رشته امتحانی و موادی که امتحان خواهند داد لوازم مورد نیاز از قبیل مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاکن، مداد تراش، سنجاق و ماسک را به همراه داشته باشند و از آوردن‌ وسایل‌ اضافی‌ مانند کیف‌ دستی‌، ساک‌ دستی‌، کتاب ، جزوه و ... خودداری نمایند، چرا که محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نشده است و از متقاضیان تقاضا می‌شود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند چرا که حوزه امتحانی هیچگونه مسؤولیتی در قبال نگهداری آنها نخواهد داشت.

همراه داشتن هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه­های حافظه دار از جمله تلفن همراه (حتی بصورت خاموش)،ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری موجب محرومیت از شرکت در آزمون می­شود. همچنین اکیداً توصیه می‌گردد حتی از نت‌برداری و یادداشت نمودن جواب پاسخها برای اطلاع خود جداً پرهیز کنند، ضمناً از رد و بدل کردن هر گونه وسیله (از قبیل لوازم التحریر و ... ) و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه آزمون و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان خودداری‌ کنند درغیر اینصورت‌ به‌ عنوان‌ متقلب‌ و متخلف‌ تلقی‌ و با وی‌ برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری‌ رفتار خواهد شد.

نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی مقطع کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب ناست، لذا به متقاضیان تأکید می‌گردد با توجه به مطلب فوق، برای پاسخگوئی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود متقاضیانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است، رفتار خواهد شد.

متقاضیانی که موفق به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون خود نشوند، ضرورت دارد برای پیگیری موضوع در زمان‌های اعلام شده به کننده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص مراجعه کنند.

با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی 24 فروردین 98 شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته­‌های امتحانی 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362 و 1364 منحصراً برای متقاضیانی که براساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه مجاز باشند و تمایل به انتخاب رشته محل های دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد. به عبارت دیگر برای متقاضیانی که در دوره روزانه مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل­های دوره­های غیرروزانه (نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور) را درج ­کنند و یا برای انتخاب رشته محلهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدام ­کنند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد. ملاک پذیرش در رشته محلهای دوره­های غیرروزانه نمره کل نهایی بدون احتساب آزمونهای عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کدضریب­ها خواهد بود.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی

ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه­های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه­های برگزاری آزمون، انتظار می­رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده­های محترم خود، آن را رعایت کنید.

1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنید.

3- از تردد بی­مورد در محل آزمون جدا خودداری کنید.

4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

6- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

7- از تماس دست­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری نمایند.

8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید).

9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

10- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­شود نظیر صندلی­ها، دستگیره درب­­ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 25/4/1400 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز دوشنبه مورخ 28/4/1400 لغایت چهارشنبه مورخ 30/4/1400 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون کارشناسی ارشد) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برایبررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می کند، درصورتیکه متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام ننماید اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. براین اساس انتظار دارد متقاضیان گرامی نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی ایشان به‌عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار