پلیس فتا هشدار داد؛‌

کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند «اجاره ارزان قیمت واحد مسکونی»

تهران (پانا) - معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد که آغاز فصل اجاره و نقل و انتقال واحدهای مسکونی، باعث افزایش آگهی‌های دروغین کلاهبرداری با عنوان «واگذاری واحدهای مسکونی با اجاره‌های ارزان قیمت» به متقاضیان شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند «اجاره ارزان قیمت واحد مسکونی»

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی با تشریح این خبر اظهار کرد: با آغاز فصل اجاره و نقل و انتقالات مسکن ما شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلتفرم‌های سایت‌های واسطی مانند دیوار هستیم. افراد سودجو با سوء استفاده از این موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با قیمت های پایین تر از عرف تعیین شده و استفاده از ترفندهای خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان داشت: متاسفانه درج آگهی های دروغین و کلاهبرداری با شیوه های مختلف با استفاده از بستر سایت دیوار و سایر سایت های واسطه ای یکی از شگردهای مجرمان بوده که با سوء استفاده از اعتماد کاربران و عدم آگاهی آنان به راحتی کلاهبرداری می‌کنند؛ این افراد همواره جدیدترین ترفندها را برای رسیدن به مقاصد شوم خود به کار می برند.

وی ادامه داد: نظارت مستمر و دقیق بر نحوه درج آگهی و پیاده‌سازی نظام احراز هویت یکی از اولویت‌های اصلی سایت‌های واسطه‌ای است که علی‌رغم پی گیری‌های مکرر پلیس فتا به صورت کامل محقق نشده و مجرمان سایبری نیز با استفاده از شماره تلفن و شماره حساب‌هایی که از طرق مختلف و به‌نام سایر اشخاص به دست می‌آورند از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پاشایی پیاده‌سازی موارد مذکور را در سایت‌های واسط برای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری ضروری دانست و به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان هیچ گونه مبالغی را به عنوان بیعانه به آگهی‌دهندگان پرداخت نکنند و پس از اطمینان از اصالت کار و ارائه خدمات نسبت به انجام معامله اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار