در نشست قطبی کمیسیون فرهنگی هنری، اجتماعی مجلس دانش‌آموزی؛

کاظمی: مجلس دانش‌آموزی بزرگترین عرصه تربیتی را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک دستاورد بزرگ تربیتی در نظام تعلیم و تربیت و ساختار تربیتی بزرگ در این نظام در کنار برنامه رسمی نظام تعلیم و تربیت است این مجلس بزرگ ترین عرصه تربیتی را برای دانش‌آموزان در سطح کشور فراهم کرده است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: مجلس دانش‌آموزی بزرگترین عرصه تربیتی را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است

علیرضا کاظمی در نشست قطبی کمیسیون فرهنگی هنری، اجتماعی (قطب سوم) مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه امروز توفیق بزرگی داشتم تا با وجود مشغله‌های زیاد در خدمت دوستان باشم اظهار کرد: مدیران کل آموزش و پرورشی که به مساله مهم تربیتی مجلس دانش‌آموزی توجه دارند بزرگ ترین نگاه حمایتی را به تربیت اعضای مجلس داشته اند لذا باید از این افراد تشکر ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های موثر پیرامون مجلس دانش‌آموزی پیامدهای افزوده زیادی در راستای اهداف مجلس دارد افزود: از اینکه امسال توانستیم با همفکری اعضای هیات رئیسه برنامه منظم نشست‌های قطبی را در فضای مجازی برگزار کنیم یعنی به اهداف مجلس دانش‌آموزی نزدیک هستیم.

هیچ موقعیت تربیتی بهتر از مجلس دانش‌آموزی برای رشد فکری دانش‌آموزان وجود ندارد

کاظمی یادآور شد: مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک دستاورد بزرگ تربیتی در نظام تعلیم و تربیت و ساختار تربیتی بزرگ در این نظام در کنار برنامه رسمی نظام تعلیم و تربیت است این مجلس بزرگ ترین عرصه تربیتی را برای دانش‌آموزان در سطح کشور فراهم کرده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور تاکید کرد: هیچ موقعیت تربیتی بهتر از مجلس دانش‌آموزی برای رشد فکری، افزایش بصیرت و آگاهی، ایجاد حس مسئولیت پذیری، ایجاد تفکر برنامه ریزی برای مسائل مرتبط با حوزه دانش‌آموزی وجود ندارد.

مجلس دانش‌آموزی 2 نقش و کارکرد دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: ما معتقدیم مجلس دانش‌آموزی 2 نقش و کارکرد دارد؛ کارکرد تربیتی این مجلس بسیار مهم است بعد کارکردی برای کمک به نظام تعلیم و تربیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا برای یک جامعه دانش‌آموزی برنامه ریزی می‌کنیم و نیاز به نظرات دانش‌آموزان در ساحت‌های مختلف داریم.

ارتقای شاخص‌های فرهنگی

کاظمی مجلس دانش‌آموزی را حلقه اتصال سیاست گذاران و کاربران سیاست‌ها (دانش‌آموزان) در سطح کشور دانست و بیان کرد: امروز در 2 بخش در کشور مشکل جدی داریم؛ در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی. باید برای تقویت برنامه‌های فرهنگی تلاش و برای پیشگیری از آسیب‌ها برنامه ریزی کنیم هرچه بتوانیم در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی تلاش کنیم آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

فعالیت‌هایی را مبتنی بر نیازهای فرهنگی طراحی کنید

وی با بیان اینکه در این دو حوزه مدل و الگویی را برنامه ریزی و طراحی کردیم ادامه داد: کمیسیون فرهنگی هنری، اجتماعی دو ماموریت فرهنگی هنری و حوزه اجتماعی دارد؛ در حوزه فرهنگی هنری از دانش‌آموزان انتظار دارم نیازهای فرهنگی هنری دانش‌آموزان را شناسایی کنند و به ما پیشنهاد دهند. همچنین به عنوان یک شبکه بزرگ اجتماعی فعالیت‌هایی را مبتنی بر نیازهای فرهنگی طراحی کنید.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور با اعلام اینکه ظرفیت مجلس دانش‌آموزی در سطح کشور بالاست و 28 هزار عضو رسمی دارد افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید تحلیلی از وضعیت این موضوع در هر استان وجود داشته باشد. ما سال گذشته برای کنترل و کاهش آسیب‌ها با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، کانون یاریگران زندگی را در 34 هزار مدرسه تشکیل دادیم که هر کانون بین 50 تا 100 نفر عضو دارد.

خط ملی 1570 تحت عنوان اورژانس ملی دانش‌آموزان افتتاح می‌شود

کاظمی عنوان کرد: حدودا در هفته آینده خط ملی 1570 را تحت عنوان اورژانش ملی دانش‌آموزان افتتاح می‌کنیم که هر دانش‌آموز در هر ساعت شبانه روز می‌تواند مشکل و آسیب اجتماعی خود را مطرح کند تا مورد حمایت و راهنمایی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار