آغاز مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در مشهد به صورت مجازی

مشهد(پانا)- مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد مهم‌ترین شعار امسال اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان این است که به گونه‌ای مسابقات مدیریت و اجرا شود که دانش‌آموزان فقط دغدغه اجرای مسابقات را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله نهایی سی و نهمین دوره  مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در مشهد به صورت مجازی

به گزارش ستاد خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، محمدرضا مسیب زاده گفت: سی و نهمین دوره مسابقات عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور که از مهرماه سال گذشته طی یک فرایند ۴ مرحله ای آغاز شده بود به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده و هم اکنون در حال برگزاری مرحله نهایی مسابقات کشوری هستیم.

وی افزود: مسابقات کشوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شده و در حال برگزاری است که در مرحله مقدماتی در رشته های آوایی حدود ۱۴۵۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر در ۹ رشته و ۱۵ سطح شرکت کردند که این دانش آموزان نفرات برتر و نفرات اول استان ها بودند و در مرحله مقدماتی براساس قرعه هایی که برای عزیزان تعیین و اعلام شده بود آثار خود را در منازل ضبط و به دبیرخانه مسابقات ارسال کردند.

مسیب زاده گفت: پس از داوری این مرحله با حضور داوران بین المللی و ملی، تعدادی از دانش آموزان دختر و پسر که در رشته قرائت حدود ۱۶۰ نفر، در رشته حفظ حدود ۲۵۰ نفر و همچنین در رشته های اذان و مداحی که ویژه پسران هست هر کدام بین ۳۰ تا ۳۵ نفر بودند، به مرحله نهایی راه پیدا کردند و از امروز رقابت خود را شروع خواهند کرد.

وی گفت: رقابت در این مرحله به‌صورت ارتباط زنده تصویری و صوتی با دانش‌آموزان است که اغلب این دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های کرونایی و بهداشتی و با تدبیر رؤسای محترم ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌ها از محلی متمرکز در اداره آموزش و پرورش منطقه و شهرستان هایشان ارتباط می گیرند. گاه، استان ها و شهرستان هایی داریم که وضعیت کرونایی حادی دارند. دانش آموزان از منازل ارتباط می گیرند و به صورت برخط آثار خود را ارسال کرده و با حضور داوران بین اللملی و ملی، آثارشان داوری و نتایج در روز های آینده اعلام خواهد شد.

مسیب زاده گفت: سال گذشته ما اولین دستگاهی بودیم که وارد برگزاری مسابقات به‌صورت مجازی شدیم، بسیار کم‌تجربه بودیم و قطعا از یک سری از اهداف مان چشم پوشی و سعی کردیم فقط مسابقات را برگزار کنیم، اما امسال هم شرایط خاصی است و هم ما بنا داشتیم که یک سری اهداف را احیا کنیم.

وی گفت: مهم‌ترین شعار امسال اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان این است که به گونه ای مسابقات را مدیریت و اجرا کنیم که دانش‌آموزان عزیز فقط دغدغه اجرای مسابقات را داشته باشند و نگران تامین لوازم مورد نیاز نباشند، چون ارتباط در فضای مجازی است. به دلیل اینکه این ارتباط تضمین شود، ما ۲ الی ۳ بستر ارتباطی پیش‌بینی کردیم، البته اولویت ما شاد و سایر بستر های داخلی هست.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ما بنا داریم ارتباط صحیح و بدون هیچ ایرادی ایجاد شود، بنابراین فراهم کردن همه این وسایل و لوازم در این شرایط برای دانش آموزان بسیار دشوار است، ما سعی کردیم اولاً این وظیفه را محول کنیم به همکاران آموزش و پرورش استان ها، شهرستان ها و یا مناطق و مورد بعدی اینکه ساعاتی قبل از داوری رسمی آثار دانش آموزان دریافت شود که چنانکه از طرف گیرنده یا فرستنده قطعی برق یا اینترنت داشتیم، دانش آموزان دچار استرس نشوند.

وی ادامه داد: اتفاق جدیدی که امسال رخ داد این است که این فرآیند برگزاری مسابقات و اجرا و داوری مسابقات به صورت زنده از طریق شبکه شاد و کانال های مربوط به معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل قرآن، عترت و نماز پخش می شود و دانش آموزان و والدین محترم می توانند اجراها را مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار