کمبوددبیر اعزامی از ایران و شهریه زیاد، دانش‌آموزان مقیم خارج از کشور را دلسرد کرده است

تهران (پانا) - نماینده دانش‌آموزی کشور کویت در جلسه آنلاین نمایندگان مجلس دانش آموزی مقیم خارج از کشور ضمن اشاره به مشکلات دانش‌آموزان در مدارس عنوان کرد کمبود نیروی کار و دبیران اعزامی از طرف ایران و همچنین شهریه نسبتاً زیاد مدارس، دانش آموزان مقیم خارج از کشور را دلسرد کرده‌است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
 کمبوددبیر اعزامی از ایران و شهریه زیاد، دانش‌آموزان مقیم خارج از کشور را دلسرد کرده است

جلسه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی با حضور عرفان ویسی؛ نماینده دانش آموزی کشور کویت، هستی بیگلری؛ نماینده دانش آموزی کشورهای ترکیه و روسیه و مبینا سبزه‌علی؛ نماینده مجلس دانش‌آموزی شهر تهران، به صورت آنلاین در منطقه ۱۴ برگزار شد.

در این جلسه، سبزه علی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی ضمن معرفی و ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده، از نمایندگان دانش آموزی مقیم خارج از کشور درخواست کرد تا مشکلات و مطالبات خود را بیان کنند.

به همین منظور هستی بیگلری گفت: «دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور، معمولاً با مشکل دریافت کتاب مواجه هستند، به صورتی که دریافت کتاب ها ممکن است حتی تا آذر ماه به طول بینجامد.»

بیگلری گفت: «مدارس، شباهت کمی به مدرسه دارند چون دانش آموزان نه یونیفرم دارند و نه قوانین برای آنها اجرایی می شود. همچنین، حضور مختلط دختران و پسران در مدارس ایرانی و اسلامیِ خارج کشور باعث از بین رفتن محدودیت ها شده است و از دیگر مغایرت های تحصیل در خارج از کشور با ساختار مدارس داخل ایران است.»

در ادامه، عرفان ویسی گفت: «کمبود نیروی کار و دبیران اعزامی از طرف ایران، همچنین شهریه نسبتاً زیاد مدارس، دانش آموزان را دلسرد کرده است.»

وی در رابطه با ثبت نام دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور در مدارس گفت: «از جمله موانعی که دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور با توجه به ورود ویروس منحوس کرونا، در ثبت نام مدارس با آن مواجه شده اند این است که، کسانی که قصد ثبت نام دارند، به شرط واکسینه شدن در این مدارس، آن هم با هزینه های خیلی زیاد ثبت نام می شوند. این در صورتی است که هیچ قانونی در کویت تصویب نشده که هر دانش آموز باید واکسینه شود.»

ویسی ادامه داد: «فرصت پرداخت شهریه، هزینه کتاب و همچنین ثبت نام در این مدارس نهایتاً ۱۰ روز است و این یک شرایط غیرعادلانه را ایجاد می کند. خانواده هایی که دارای چند فرزند هستند با وجود مبالغ بالای ثبت نام، شهریه و... از پس این هزینه بر نمی آیند. از طرفی مدیریت مدرسه هم به جای کمک به خانواده ها، در صورت پرداخت نشدن شهریه نیز، در فرآیند ثبت نام با مشکل مواجه می شود.»

وی بیان کرد: «اگر بخواهیم از فواید این مدارس بگوییم باید گفت، مکانی به عنوان سرپرستی وجود دارد که مشکلات دانش آموزان را شنوا است و ما در بخش سرپرستی، مشکل حذفیات کنکور را در مدارس حل کردیم.»

در پایان جلسه مبینا سبزه علی؛ نماینده مجلس دانش آموزی از شهر تهران ضمن تشکر از حضور نمایندگان ایرانی مقیم خارج کشور در جلسه آنلاین، با ارائه نظرات خود و تهیه صورت جلسه گفت: «ما به عنوان نمایندگان مجلس دانش آموزی، از آموزش و پرورش خواستاریم تا تدبیری برای دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور بیندیشند‌. چرا که این دانش آموزان، با اینکه در خارج از کشور هستند، اما به نظام و تمدن ایرانی اسلامی پایبندند و پیگیری مطالبات آنها توسط مسئولین در ایران، باعث دلگرمی آنها می شود.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار