حکیم زاده پاسخ داد

کلاس‌های جبرانی برای کدام دسته از دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟

شرکت در این دوره اجباری نیست اما خواهش ما این است که خانواده‌ها این فرصت را جدی بگیرند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان در تابستان پیش رو توضیحاتی داد‌.

کد مطلب: ۱۲۰۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های جبرانی برای کدام دسته از دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟

رضوان حکیم زاده در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با موضوع برگزاری کلاس‌های جبرانی برای فارسی و ریاضی پایه اول و دوم دبستان با بیان اینکه کلاس‌های جبرانی برای ضعف یادگیری دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه است اظهار کرد: برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی که در کارنامه برای دروس فارسی و ریاضی نمره قابل قبول و نیازمند تلاش ثبت شده و برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی که برای دروس ریاضی، علوم و فارسی قابل قبول و نیازمند تلاش ثبت شده برنامه جبرانی درنظر گرفته شده است.

وی خبر داد بخشنامه این موضوع به استان‌های سراسر کشور نیز ارسال شده است. با شناسایی دانش‌آموزان و با همراهی خانواده‌ها این کار صورت می‌گیرد.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در قالب تفاهم نامه‌ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان اعلام آمادگی کردند تا به ما کمک کنند ادامه داد: امیدوارم بتوانیم از این طریق ضعف در مهارت‌های پایه خواندن و نوشتن دانش‌آموزان را جبران کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه دانش‌آموزان در این کلاس‌ها با معلمان خودشان نخواهد بود گفت: دانش‌آموزان بابت شرکت در این جلسات تقویتی هزینه‌ای نمی‌پردازند. معلمان نیز اگر علاقه مند بودند کمک کنند، مانعی نیست.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد دوره تقویتی را جدی بگیرند زیرا اگر بچه‌ها با ضعف پایه اول، وارد دوره تحصیل شوند جبران آن بسیار دشوار است و اثرات نامطلوبی در طول دوره تحصیل به همراه خواهد داشت.

حکیم زاده خبر داد شرکت در این دوره اجباری نیست اما خواهش ما این است که خانواده‌ها این فرصت را جدی بگیرند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ارزشیابی مجدد و تاثیر آن بر روی نمرات دانش‌آموزان بیان کرد: ارزشیابی دوره ابتدایی، کیفی است. در آخر دوره یک ارزشیابی انجام می‌شود تا اطمینان یابیم مشکلات رفع شده باشد. هدف جبران ضعف یادگیری به ویژه در مهارت پایه خواندن و نوشتن است و تاثیر منفی در سرنوشت تحصیلی بچه‌ها ندارد.

حکیم زاده همچنین درباره آن دسته از نوآموزان ورود به کلاس اول که در دوره پیش دبستانی شرکت نکرده‌اند گفت: برای این افراد که از پیش دبستانی بازمانده باشند برنامه جبرانی داریم که از خرداد ابلاغ شده است و به صورت رایگان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار