برگزاری جشن‌های دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر در بخش کهریزک

کهریزک(پانا)-امام جمعه بخش کهریزک عنوان کرد جشن‌های دهه ولایت از روز عید قربان تا عید غدیر در ده مسجد شاخص بخش کهریزک همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۰۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن‌های دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر در بخش کهریزک

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، حجت الاسلام استیری امام جمعه بخش کهریزک در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک دهه ولایت و اعیاد پیش رو اظهار کرد: عید غدیر برای شیعیان اهمیت زیادی دارد که می توانیم برای گرامیداشت این عید مناسبت‌های جشن خود را در این ایام برگزار کنیم.

او با بیان اینکه خطبه غدیر خیلی غریب است، گفت: در این ایام می‌توانیم با برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از جمله خطبه خوانی غدیر، با هدف آشنایی شهروندان با خطبه غدیر، نسبت به معرفی این خطبه مهم که خطبه رسالت است اقدام کنیم.

امام جمعه بخش کهریزک ادامه داد: جشن‌های دهه ولایت از روز عید قربان شروع خواهد شد و اگر نماز عید قربان اقامه شود، همزمان با نماز قربان این جشن‌ها شروع و در روز عید غدیرخم در مصلی باقرشهر تمام می‌شود.

حجت الاسلام استیری بیان کرد: ۱۰ مسجد شاخص انتخاب شده و هر شب در یک مسجد در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در مدت محدود ۴۵ الی ۶۰ دقیقه قبل از اذان مغرب مراسم جشن برگزار و در ادامه نماز جماعت اقامه خواهد شد.

او اضافه کرد: پخش اطعام و نذورات در سطح منطقه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، تجلیل از پزشکان و پرستاران به عنوان مدافعان سلامت، تقدیر از سادات، برپایی نمایشگاه در فضای مصلی، فضاآرایی شهری و آذین بندی مصلی، حضور پرشور اقشار مختلف در نماز جمعه، حضور فرمانده انتظامی شهرستان ری در نماز جمعه باقرشهر و توزیع هدایای فرهنگی از جمله برنامه‌های دهه ولایت در سطح بخش کهریزک است.

امام جمعه بخش کهریزک خاطرنشان کرد: روز پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران است که به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده و برای گرامیداشت این روز مهم برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار خواهد شد.

خبرنگار:هاله فرزانه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار