۱۰۰۰میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث تخصیص می‌یابد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل خبر داد با توجه به قول مساعد معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی این استان تخصیص می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰۰میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث تخصیص می‌یابد

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل بعد از دیدار با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: در رابطه با تامین اعتبار جهت پرداخت بدهی پیمانکاران، مشاوران و جابجایی روستاها در محدوده سد مخزنی عمارت مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شد و به زودی در اختیار دستگاه های متبوعه قرار می گیرد.

او با بیان اینکه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار لازم برای تکمیل پروژه های بزرگ استان را تامین کرده است افزود: جهت اجرای شبکه های آبیاری فرعی و سامانه نوین آبیاری پایاب سد خدا آفرین که به عنوان یکی از بزرگترین طرح های محرومیت زدایی روستایی در مناطق کم برخوردار بعد از انقلاب و یکی از کارهای ماندگار دولت تدبیر در استان اردبیل است که از سال۹۴ شروع شده و ۱۱هزار هکتار از ۴۵هزار هکتار اراضی این پایاب تعیین تکلیف شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بخش ها و نواحی بعدی پروژه مذکور به ارزش روز بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان از پیشرفت فیزیکی۹۴درصدی برخوردار است و به ۱۴۰۰میلیارد تومان اعتبار مالی دیگر نیاز دارد.

بهنام جو ادامه داد: از این مبلغ ۸۰۰میلیارد تومان از محل بهره گیری از قانون بودجه ۱۴۰۰، فروش اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اراضی عودت داده شده شهرک گلخانه ای به شرکت شهرک های کشاورزی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل فروش اراضی شرکت آب منطقه ای اردبیل در حال پیگیری و تامین اعتبار هستیم.

او با بیان اینکه پیرو دستور ویژه رییس جمهوری و مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه بقیه مبلغ مورد نیاز از طرف دولت تامین شده است افزود: مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان طبق برنامه ریزی های انجام شده و دستور ویژه معاون رییس جمهوری در آینده نزدیک تامین و برای جهش و پیشرفت پروژه تزریق می شود.

این مسوول همچنین در رابطه با تامین اعتبار زیرساخت های اساسی که به جهت افزایش قیمت مصالح با کسری اعتبار مواجه شده اند گفت: برای روسازی پروژه های عمرانی به ویژه بهره برداری از راه آهن اردبیل ۲۰۰میلیارد تومان ابلاغ شده و به ۳۰۰میلیارد تومان دیگر نیاز بوده که با موافقت رییس سازمان برنامه و بودجه این مبلغ نیز به زودی تامین می شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام باید همه تلاش کنیم افزود:با توجه به شرایط حاکم اقتصادی کشور دولت در راستای تزریق اعتبار به پروژه های استان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و باید از معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

بهنام جو در رابطه با تکمیل موزه دفاع مقدس و تامین اعتبار این موزه بیان کرد: طبق پیگیری های صورت گرفته و سفر آقای نوبخت به استان در سال گذشته ۲۲میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده بود که از این میزان۱۱میلیارد تومان ابلاغ شده و جهت اتمام آن ۱۸ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است و مساعدت رییس سازمان برای تزریق این مبلغ صادر شد و امیدواریم با پیشرفت فیزیکی۷۵درصدی که دارد تا پایان سال این موزه نیز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بهره برداری کامل برسد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل همچنین اظهار کرد: در کنار دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با معاون اقتصادی این سازمان نیز دیدار کردیم و لیست طرح ها واحدهای اقتصادی استان جهت اعطای یارانه جهش تولید به واحدهای مورد نظر تقدیم و دستور مقتضی نیز در این رابطه صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار