حقوق افرادی که در طرح کشاورزی جفیر دارای ادعای برحق هستند تامین شود

اهواز (پانا)- استاندار خوزستان در نشست بررسی طرحهای کشاورزی جفیر و فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت حقوق افرادی که در طرح کشاورزی جفیر دارای ادعای برحق هستند تامین شود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حقوق افرادی که در طرح کشاورزی جفیر دارای ادعای برحق هستند تامین شود

قاسم سلیمانی دشتکی، در نشست بررسی طرح های کشاورزی جفیر و فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که با حضور تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی برگزار شد گفت: برای مشمولان طرح کشاورزی زمین های کشاورزی جفیر تا جایی که امکان دارد تسهیلات و بخشودگی جرائم قائل شویم و برای بازپرداخت تسهیلات فرصت دهیم تا از تولید و درآمد به دست آمده این تسهیلات تسویه شود.

استاندار خوزستان افزود: اختلاف تعاونی های طرح جفیر نیز باید بررسی و برطرف شود تا امکان اجرایی شدن این طرح فراهم شود.

سلیمانی اظهار کرد: در مرحله واگذاری بایست راهکارهای قانونی توسط اداره جهاد و منابع طبیعی برای رفع معارضان و نیز تامین حق و حقوق افرادی که مطابق بررسی های کارشناسی ادعای بر حقی داشته باشند مشخص شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: هنگام واگذاری ها وضعیت افرادی که ادعایی دارند یا معارض هستند تعیین تکلیف شده و مطابق بررسی ها و مستندات اگر ادعایشان نادرست است قانع شوند و اگر ادعایشان درست و بر حق است جهت این دسته از افرادی که دارای حق هستند نحوه واگذاری میان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بانک مشخص و هماهنگ شود.

سلیمانی بیان کرد: همچنین پروژه‌های جدیدی که بناست اجرا شود حتماً پروپوزال و طرح توجیهی فنی، مالی و اقتصادی آن به جهاد کشاورزی واگذار شود و با هماهنگی این ارگان پروژه های محدود و دارای توجیه مجوز گرفته شود و ادامه داشته باشد و از تسهیلات جدید استفاده شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سازمان آب و برق نیز ضمن بررسی شرایط حتماً تخصیص آب را برای اجرای پروژه بدهد و نماینده ها و ما هم در سطح ملی پیگیری های لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه سازمان جهاد نصر در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری باید با هماهنگی با مدیریت استان طرح را پیش ببرد گفت: برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در حدود ۴۰ هزار هکتار مطالعه صورت گرفته است و بر اساس گزارش‌هایی که داشتم بناست این فاز از شهرستان اندیکا شروع شود که لازم است در اسرع وقت انجام شود.

استاندار خوزستان در پایان گفت: برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری آن بخش هایی که مطالعه صورت گرفته و منابع آن تامین شده است به مرحله اجرا گذاشته شود و این ۴۰ هزار هکتار نیز مطالعه آن صورت گرفته و بررسی لازم انجام شده و اعتبار آن هم تامین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار