بهره‌مندی دانش‌آموزان نیازمند خراسان‌شمالی از طرح مدارس همدل

بجنورد (پانا) - مدیر کل  کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت در سال گذشته ۳۱۵ دانش‌آموز دختر و پسر مستعد تحت حمایت این نهاد در ۱۰۵ مدرسه استان از خدمات آموزشی کیفی رایگان در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی در قالب طرح «مدارس همدل» بهره‌مند شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی دانش‌آموزان نیازمند خراسان‌شمالی از طرح مدارس همدل

طرح ملی مدارس پیش از ظهر امروز با حضور ویدئو کنفرانس وزیر آموزش و پرورش و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در سالن اجتماعات کمیته امداد خراسان شمالی برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اهمیت مشارکت و هم‌افزایی با سازمان‌ها در انجام امور خیر و ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه، گفت: سال گذشته دانش‌آموزان دختر و پسر مستعد تحت حمایت این نهاد از خدمات آموزشی کیفی رایگان در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی در قالب طرح «مدارس همدل» بهره‌مند شدند.

مجید الهی راد گفت: در مجموع در پایه اول ابتدایی ۷۴ دانش آموز، پایه دوم ابتدایی ۴۵، متوسطه اول ۱۱۶ و متوسطه دوم ۸۰ نفر بوده است.
وی اهداف طرح مدارس همدل و حمایت های این نهاد از دانش آموزان کم درآمد و مستعد را توانمند سازی، ارتقا دسترسی به آموزش های کیفی، برقراری ارتباط صحیح بین آموزگاران دانش آموزان، والدین ، رابطین فرهنگی و کارشناسان کمیته امداد، آمادگی برای امتحانات ورودی به مدارس تیزهوشان و راهیابی به دانشگاه های برتر اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در این آیین گفت که در سال گذشته ۳۱۵ دانش‌آموز دختر و پسر مستعد تحت حمایت این نهاد در ۱۰۵ مدرسه استان از خدمات آموزشی کیفی رایگان در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی در قالب طرح «مدارس همدل» بهره‌مند شدند.

وی افزود: طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تأمین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و با همکاری آموزش‌ و پرورش طراحی و اجرا شد که به‌ واسطه آن دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت این نهاد از خدمات آموزشی کیفی رایگان در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی بهره‌مند شدند، ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان تحت حمایت در این مدارس از دستاوردهای اجرای طرح مذکور طی سال تحصیلی گذشته بود و نتیجه همراهی و همدلی مدیران نیکوکار مدارس بود.

الهی راد همچنین با اشاره به اینکه تمامی مدارس هیأت امنایی و غیردولتی می‌توانند در پویش مدارس همدل با هدف ارائه خدمات آموزشی کیفی رایگان به دانش آموزان تحت حمایت این نهاد مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه طرح ملی مدارس همدل گام در مسیر اهداف امداد و در راستای توسعه تعاملات انسان‌دوستانه و خیرخواهانه و ایجاد زمینه تقویت بنیه دانش‌آموزان اجرا شد، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 628 مدرسه هیئت امنایی و 132 مدارس نمونه دولتی با هدف ترویج فرهنگ خیر و احسان در سطح کشور تلاش می‌کنند.

در پایان این مراسم به دلیل محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی از سه مدیر نیکوکار استان در قالب طرح همدل استان به صورت حضوری و از بقیه مدیران به صورت مجازی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار