سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پانا:

اعلام نتیجه کارشناسی حادثه اتوبوس خبرنگاران؛ مقصران تحت پیگردهای قانونی قرار می‌گیرند

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه از پیگیری پرونده اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان به صورت ویژه خبر داد و گفت در این پرونده‌ها‌ تاکید شده، مقصران مشخص و تحت پیگرد قانونی گیرند و طبق ضوابط قانونی با آنها برخورد شود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نتیجه کارشناسی حادثه اتوبوس خبرنگاران؛ مقصران تحت پیگردهای قانونی قرار می‌گیرند

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه آخرین روند پرونده رسیدگی به سانحه اتوبوس خبرنگاران در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا به قصور مسئولان سفر و مسببان این فاجعه رسیدگی قضایی می‌شود، توضیح داد: وظیفه دارم یکبار دیگر تاسف خود را از بروز این حوادث که منجر به از دست دادن جان هموطنان شده است، ابراز کنم و با خانواده داغ‌دیدگان ابراز همدردی کنم. رسیدگی به این پرونده‌ها، بعد از واقعه به صورت ویژه در قوه قضاییه انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در هر دو حادثه خبرنگاران و سربازان با دستور رئیس قوه قضاییه، دادستان محل و دادگستری استان ورود کردند و در محل وقوع حادثه و بیمارستان مداوای مصدومان و پیگیری های جدی در رابطه با این موضوعات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:‌ درباره اتوبوس خبرنگاران نتیجه کارشناسی واصل شده است. نتیجه حکایت از این دارد که 50 درصد قصور متوجه راننده بوده و 50 درصد دیگر متوجه سایر عوامل و متولیان حوزه‌های مختلف بوده است. البته ممکن است به نتیجه اعتراض شود اما تاکید شده است که این پرونده با سرعت، دقت و جامعیت رسیدگی شود و عوامل موثر در این حوادث مغفول نماند و به تناسب میزانی که قصور داشتند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

اسماعیلی تاکید کرد:‌ اگر روند فرایند کارشناسان و طول درمان پزشکی قانونی طولانی نشود، در اسرع وقت نتیجه را اعلام می‌کنیم. در این پرونده‌ها تاکید شده است که کاملا ویژه رسیدگی شود و همه مقصران تحت پیگرد قانونی بگیرند و هر کس به هر نسبت مقصر شناخته شود حتما تحت پیگردهای قانونی و قضایی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار