معاون علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:

نیاز گیلان به ۴ میلیون دز واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی

رشت (پانا) - معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت برای ایمن کردن جامعه در برابر کرونا حداقل دو میلیون نفر از جمعیت استان باید واکسینه شوند که نشان می دهد حداقل به چهار میلیون دز واکسن نیاز است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نیاز گیلان به ۴ میلیون دز واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان کاهش ویروس کرونا در جامعه را دنبال می کند، گفت: در این راستا اقدام به شناسایی افراد کرونا مثبت علامت دار و بدون علامت و ایزوله کردن آنان می کنیم تا تماس مردم با ویروس به کمترین حد ممکن برسد.

وی با اشاره به مراجعه بیش از ۲۰۰ هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان، افزود: از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر تست پی.سی.آر مثبت شدند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده درست از ماسک و عدم حضور در تجمعات و فضاهای سربسته و پرازدحام، یادآور شد: همچنین نظارت بر اصناف جهت کاهش احتمال انتقال بیماری در دستور کار علوم پزشکی قرار دارد.

حیدرزاده، واکسیناسیون را مهمترین اقدام برای ایمن کردن جامعه در مقابل بیماری دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۸۰ هزار دز واکسن کرونا در استان طی چند فاز تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در فاز نخست کادر بهداشت و درمان در معرض خطر را واکسینه کردیم، گفت: در فاز دوم نیز واکسیناسیون گروه های سنی در دستور کار قرار دارد که در ابتدا افراد بالای ۸۰ سال و سپس افراد بالای ۷۵ سال دوز اول واکسن را دریافت کردند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از اجرای واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و بیماران خاص خبر داد و عنوان کرد: برای ایمن کردن جامعه در برابر کرونا حداقل دو میلیون نفر از جمعیت استان باید واکسینه شوند که نشان می دهد حداقل به چهار میلیون دز واکسن نیاز داریم.

وی از افراد خواست بدون دریافت پیامک یا تماس تلفنی برای تزریق واکسن اقدام نکنند و یادآور شد: در سطح استان ۲۶ پایگاه فعال واکسیناسیون داریم که شامل ۱۴۶ ایستگاه است. همچنین مراکز جامع خدمات سلامت استان نیز اقدام به تزریق واکسن می کنند.

حیدرزاده، با بیان اینکه در مجموع ۲۰۱ ایستگاه تزریق واکسن در گیلان داریم، اظهار کرد: این ایستگاه ها روزانه ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دز واکسن تزریق می کنند، بنابراین افراد در مراکز تجمع نکنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست از گردهمایی و دورهمی در ایام کرونا پرهیز کنند و ادامه داد: شست وشوی ۲۰ ثانیه ای دست ها با آب و صابون بر الکل ارجح است. همچنین افراد در فضای غیر از منزل ماسک بزنند و در محیط های شلوغ از دو ماسک استفاده کنند، زیرا برخی از افراد مبتلا به کرونا بدون علامت هستند.

وی از سه رقمی شدن بستری های روزانه کرونایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این روزها از غذا خوردن در رستوران ها و فضاهای شلوغ پرهیز کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار