اولین نشست قطبی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش‌آموزی کشور برگزار شد 

رشت(پانا)- در اولین نشست رسمی کمیسیون‌ ورزش و سلامت (قطب1) با حضور دکتر علیرضا رئیسی؛ معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، علی رضا رضوانپور؛ رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی، اردشیر دهقان؛ معاونت فرهنگی سازمان دانش آموزی، روسای سازمان های دانش آموزی استان های قطب ۱ و نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان ها  به صورت مجازی  برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست قطبی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش‌آموزی کشور برگزار شد 

در راستای اولین نشست قطبی کمیسیون ورزش و سلامت امیر محمد مهرجو؛ ناطق استان گیلان به موضوعات کمبود مشاور در مدارس و تزریق سواد رسانه در پایه های ابتدایی پرداخت.
وی با انتقاد به زمان اندک ارائه نطق گفت: امروزه یکی از مشکلات جامعه دانش‌آموزی انتخاب اشتباه است. انتخابی که فرصت یک زندگی با کیفیت، یک شغل مناسب با روحیات و توانایی های فردی و یک درآمد ایده‌آل رو از دانش‌آموز می‌گیرد.

مهرجو ادامه داد: دو چیز در بهبود بخشیدن در این انتخاب کمک میکند. اول خانواده و دوم مشاورین مدارس. مشاور در مدرسه مثل یک چراغ می‌تواند راه های دانش‌آموز را روشن و هموار سازد برای پیشرفت با انجام برنامه ریزی های درسی و کنترل وضعیت سلامت روانی.
مهرجو گفت: تعداد مشاورین در مدارس استان گیلان و حتی در کشور بسیار کم و بدون تناسب با تعداد دانش‌آموزان است. هر دانش‌آموز باید در هفته بیشتر از ۳۰ دقیقه با مشاور صحبت داشته باشد تا بتواند از مشکلات درسی، اجتماعی، خانوادگی و ... خود بگوید، در این صورت مشاور میتواند کمک برگی به حل مشکلات انجام دهد. این عمل صبب رشد تحصیلی دانش‌آموزان میشود به دلیل این که درس خواندن با برنامه تحول تحصیلی را برای فرد رقم بزند

رئیس مجلس دانش‌آموزی استان گیلان به موضوع دوم نطق خود اشاره کرد و گفت: تزریق سواد رسانه در پایه های ابتدایی میتواند جلوگیری کند از آسیب های فضای مجازی به شرط این که تدریس به زبان دانش‌آموزان انجام شود و بروز ترین رسانه ها مورد بحث قرار گیرند.
با توجه به سن کم فحاشی و بلوغ زودرس میتوان یکی از عوامل بروز این مشکلات را فضای بزرگ مجازی نام برد که مانند دریا است. اگر شنا بلد نباشید به تور حتمی غرق خواهید شد.

امیرمحمد مهرجو در پایان به فرهنگ‌سازی غلط اشاره کرد: متأسفانه در جامعه امروزی شخصی که مراجعه می‌کند به مشاور، از دید بیشتر مردم مشکل روانی دارد و این موضوع تأثیر مستقیم در ذهن دانش‌آموزان را داشته است برای مراجعه کردن به مشاور مدرسه.

خبرنگار پانا؛ امیر محمد مهرجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار