افزایش شمار بستری‌های کرونا در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد و تعداد بیماران بستری با ۴۲ بستری جدید به ۲۴۳ نفر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش شمار بستری‌های کرونا در استان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،شهرام حبیب‌زاده ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۴۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.
او افزود: خوشبختانه ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۴۳ نفر رسید که از این تعداد ۵۴ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
حبیب‌زاده بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.
او با تاکید بر استفاده مردم از ماسک بیان کرد: وضعیت شهر اردبیل در مقایسه با سایر شهر‌های استان به مراتب حادتر است و در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با توجه به مشاهده واریانت دلتای هندی در استان و سرعت بسیار زیاد این ویروس در سرایت ‌پذیری و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مخصوصا رعایت فاصله یک و نیم متری، زدن ماسک و پرهیز از دورهمی دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کنیم و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرستان‌های در وضعیت قرمز کرونای کشور به ۱۴۳ شهرستان افزایش یافت، اردبیل یکی از این شهرستانهاست.
این درحالیست که شهرستان‌های مشگین شهر و پارس آباد در وضعیت نارنجی بوده وسایر شهرستان‌های استان اردبیل در وضعیت زرد قرار دارند.
گفتنی است:بنا بر اعلام وزارت بهداشت، علاوه بر شهر‌های قرمز قبلی، از امروز شهرستان‌های اردبیل (استان اردبیل)، خوی (آذربایجان غربی)، آران و بیدگل و خمینی‌شهر (اصفهان)، دره‌شهر (ایلام)، بروجن (چهارمحال و بختیاری)، قوچان (خراسان رضوی)، هندیجان (خوزستان)، گرمسار (سمنان)، ممسنی (فارس)، آق‌قلا، کردکوی، گالیکش و گرگان (گلستان)، بندر انزلی، رودبار و رودسر (گیلان)، دلفان و سلسله (لرستان)، بهشهر، جویبار، رامسر و فریدونکنار (مازندران)، دلیجان و محلات (مرکزی) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
در مجموع از امروز، ۱۴۳ شهرستان کشور قرمز، ۱۸۶ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستان آبی در کشور وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار