در گفت‌وگو با پانا؛

چالش‌های بازیگری که جایزه جشنواره فیلم مسکو را گرفت چه بود

ملاکم در بازیگری «جایزه» نیست/ نقد را می‌پذیرم و خودم را روتوش می‌کنم

تهران (پانا) - سهیل قنادان بازیگر فیلم «پسر» بیان کرد دوست دارد در مسیر بازیگری، بیشتر تجربه کند و کارهای جدید انجام دهد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌های بازیگری  که جایزه جشنواره فیلم مسکو را گرفت چه بود

سهیل قنادان بازیگر فیلم «پسر» که این روزها در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده است، درباره تعامل و چالش‌هایش با نوشین معراجی کارگردان فیلم به خبرنگار پانا گفت: «زمانی که نوشین معراجی پس از فیلم کوتاه «برادر»، فیلمنامه «پسر» را نوشت، قاعدتاً یکسری ایده‌هایی در ذهن من بود که دوست داشتم همه آنها را مطرح کنم. من و نوشین معراجی با هم زیاد کار کردیم و چون خیلی از هم شناخت داریم، به یکدیگر اعتماد کردیم و بحث‌های زیادی در ارتباط با این نقش شد و خداراشکر به تعامل خوبی رسیدیم.»

وی بیان کرد: «یکی از نکات مثبت شخصیتی نوشین معراجی، اعتماد به بازیگر و ایده‌های او است و به نکاتی که سر صحنه با قبل از آن مطرح می‌شود تمام و کمال فکر می‌کند و پس از آن تصمیم‌گیری می‌کرد. این تعامل و همفکری بسیار به بهتر شدن کار کمک کرد و حاصل آن نیز خروجی خوب فیلم «پسر» شد.»

قنادان با اشاره به فیلمبرداری فشرده فیلم «پسر» طی 11 روز، درباره سختی این کار گفت: «این فیلم تنها در 11 روز فیلمبرداری شد که همه می‌دانند کار بسیار سختی است. از این جهت برای من بازیگر سخت بود که داستان فیلم حول شخصیت پسر داستان که من آن را ایفا کردم، می‌چرخید و به همین دلیل تعداد ساعت‌های زیادی جلوی دوربین بودم. کار بسیار سخت بود اما من و همه عوامل به فیلم اعتقاد داشتیم و نتیجه آن هم در اولین حضور جهانی، گرفتن جایزه از جشنواره فیلم مسکو بود.»

وی با بیان اینکه یک فیلم هیچوقت نمی‌تواند همه نظرها و طیف‌ها را به خود جلب کند، توضیح داد: «قاعدتاً یک فیلم ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد و عده‌ای از آن خوش‌شان نیاید. در هر حال ما به عنوان عوامل فیلم «پسر» خیلی دوست داریم نقدها و به ویژه نقدهای منفی درباره این فیلم را بشنویم و اگر درباره بازی من نقدی وجود داشته باشد بسیار استقبال می‌کنم تا خودم را روتوش کنم.»

این بازیگر سینما و تئاتر درباره آینده بازیگری‌اش گفت: «اگر بخواهم درباره بازیگری صحبت کنم، واقعا هیچ بازیگری نمی‌داند که چه اتفاقی در آینده کاری‌اش رخ می‌دهد و به اعتقاد من همچون دیگر شاخه‌ها، آینده کاری یا چشم‌انداز آینده یا امنیت شغلی وجود ندارد! اما من کماکان دلم می‌خواهد در این مسیر تجربه کنم و کارهای جدید انجام دهم. چندین کاراکتر است که من خیلی دوست دارم آنها را بازی کنم و همیشه در ذهنم بوده است که امیدوارم این کاراکترها به من پیشنهاد شود.»

قنادان در پایان در مورد اینکه آیا دوست دارد جایزه سیمرغ بازیگری را در آینده‌ به دست آورد، اظهار کرد: «من هم مثل خیلی از بازیگرها، جایزه، تشویق و دیده شدن را دوست دارم و در اصل رشته بازیگری را انتخاب کردم برای اینکه دیده شوم اما اینکه بخواهم تمام زندگی کاری‌ام را برای گرفتن جایزه بگذارم اینطور نیست. در تاریخ بازیگری در سینمای ایران داشته‌ایم که نقشی بسیار درخشان بوده اما جایزه‌ای به آن نداده‌اند و این دلیل بر بد بودن آن نقش نیست. به همین دلیل جایزه، ملاک من در بازیگری نیست اما با تمام وجودم، جایزه گرفتن را دوست دارم.»

سهیل قنادان فارغ‌التحصیل آموزشگاه استاد سمندریان است که بعد از آن حدود 7 سال در تئاتر مشغول به کار بوده که حاصلش حضور در 26 نمایش بوده و سپس وارد مدیوم تصویر شده است. وی در فیلم‌های کوتاه زیادی حضور داشته است و برای ایفای نقش در فیلم کوتاه «برادر» در سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی، جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. جایزه بهترین بازیگر مرد برای ایفای نقش در «پسر» از جشنواره فیلم مسکو نیز دیگر جایزه مهم بازیگری او به حساب می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار