فضل‌االه باقرزاده در گفت‌وگو با پانا

شمشیربازی ایران شگفتی‌ساز المپیک توکیو خواهد شد

ملی‌پوشان شمشیربازی برای افزایش روحیه راهی مشهد می‌شوند

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون شمشیربازی با تاکید بر قدرتمند بودن رقبای تیم ملی ایران در المپیک توکیو، ابزار امیدواری کرد که این تیم بتواند شگفتی‌ساز شود.

کد مطلب: ۱۱۹۸۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شمشیربازی ایران شگفتی‌ساز المپیک توکیو خواهد شد

فضل الله باقرزاده در گفت‌وگو با پانا، درباره آخرین شرایط تیم ملی شمشیربازی پیش از حضور در المپیک توکیو گفت: « از امروز تمرینات ملی‌پوشان المپیکی تا روز ۲۶ تیرماه ادامه دارد و به طور کامل قرنطینه خواهند بود. بامداد ۲۷ تیرماه تیم ملی شمشیربازی راهی توکیو می‌شود و در هفته اول رقابت‌های المپیک به میدان می‌روند. شمشیربازان چند روزی به مرخصی رفتند و در کنار خانواده‌هایشان بودند و دوباره قرار است از امروز تمرینات را با قدرت شروع کنند. »

وی افزود: « خوشبختانه بچه‌ها وضعیت بسیار خوبی دارند. در چند روز گذشته اردوی مشترک در گرجستان داشتند و با بهترین نفرات و همچنین شمشیربازانی که در بخش انفرادی در المپیک حضور دارند مبارزه کردند. این اردو به لحاظ کیفی بسیار خوب و مطلوب بود و حتی مسابقه درون اردویی هم برگزار شد که پاکدامن نفر اول این مسابقه شد. به لحاظ روحی و روانی هم بسیار شرایط خوبی دارند. ما هم در فدراسیون همه تمهیدات را اندیشیدیم تا ملی‌پوشان با آمادگی و روحیه بالا در میدان المپیک حضور پیدا کنند و به همین خاطر یک سفر زیارتی در مشهد برای آنها در نظر گرفته‌ایم. »

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد شمشیربازان در میدان المپیک عنوان کرد: « خوشبختانه شمشیربازی ایران در این چند سال اخیر در مسابقات مختلف افتخارآفرینی کرده است اما میدان المپیک با تمامی مسابقات متفاوت است. تیم ایران در جایگاه ششم دنیا قرار دارد و به همین خاطر با تیم ایتالیا که رنکینگ ۳ را دارد باید مبارزه کند.در همین چند سال اخیر تیم ایران چندین مرتبه مقابل ایتالیا به میدان رفته است که در اکثر مسابقات هم ملی‌پوشان ایران پیروز میدان شدند اما با این حال باز هم قابل پیش‌بینی نیست که در المپیک چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند.»

باقرزاده تاکید کرد: « تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ۸ تیم باید رقابت کرد که به جرات می‌گویم به غیر از مصر، هفت تیم باقی‌مانده جزء بهترین‌های دنیا هستند بنابراین کار سخت خواهد بود. اما من به توانایی و پتانسیل شمشیربازی ایران باور دارم و مطمئنم تیم ایران در این دوره از مسابقات شگفتی‌ساز می‌شود. ما برای نخستین بار توانستیم سه سهمیه انفرادی و یک سهمیه تیمی کسب کنیم و این یک قدم رو به جلو و افتخار بزرگ برای شمشیربازی ایران بود. در المپیک ریو مجتبی عابدینی تا یک قدیمی مدال المپیک پیش رفت اما متاسفانه فاصله امتیاز ناچیز و ناداوری‌ها مدال را از او گرفتند.امیدوارم در این دوره جبران همه اتفاقات گذشته شود و تیم ملی شمشیربازی شگفتی‌ساز المپیک شود. »

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد اختصاص پاداش به ملی‌پوشان در صورت کسب مدال عنوان کرد: « قطعا فدراسیون هم برای آنها پاداش در نظر می‌گیرد این موضوع در هیات‌ رئیسه هم قرار است مطرح شود و ما مبلغ آن را هم اعلام خواهیم کرد. وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک هم پاداش جداگانه در نظر گرفته‌اند. در این دو سالی که ملی‌پوشان برای المپیک آماده می‌شدند فدراسیون از تمام ظرفیت‌ها برای فراهم کردن شرایط مطلوب برای آنها بهره برد.قطعا اگر بتوانند در میدان المپیک هم افتخارآفرینی کنند حمایت‌ها از سوی ما ادامه خواهد داشت. امیدوارم شمشیربازی همانطور که در کسب سهمیه خوب عمل کرد در مدال‌آوری هم شگفتی‌ساز شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار