روز ملی ادبیات کودک و نوجوان

ابرکوه (پانا) - ۱۸ تیر به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. روزی که مقارن است با روز درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده و بازنویس خوب کشور در سال ۱۳۸۸.

کد مطلب: ۱۱۹۸۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
روز ملی ادبیات کودک و نوجوان

قطار کلمات در روز ادبیات کودکان و نوجوان حامل میلیون‌ها ذهن خلاق و شاد است. این قطار آن‌ها را به باغ پر طراوت شعر و قصه می‌رساند.

هجدهم تیرماه روزی به‌یادماندنی برای نویسندگان و مخاطبان ادبیات کودک و نوجوان است.

روزی که کتاب‌ها درهای کتابخانه‌ها را می‌گشایند تا مخاطبان خود را از راه دور و نزدیک به خواندن خود دعوت کنند.

هجدهم تیرماه با نام بزرگ‌مرد ادبیات کودک و نوجوان، مهدی آذر یزدی زینت داده شده است.

مردی که کلماتش در مجموعه کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» بال‌های رویا بر دوش مخاطبانش بودند.

این مجموعه قصه و شاهکار ادبیات کودک و نوجوان شامل هشت جلد به نام‌های: «قصه‌های کلیله‌ودمنه»، «قصه‌های مرزبان‌نامه»، «قصه‌های سندباد نامه و قابوس‌نامه»، «قصه‌های مثنوی مولوی»، «قصه‌های قرآن»، «قصه‌های شیخ عطار»، «قصه‌های گلستان و ملستان» و «قصه‌های چهارده معصوم (ع)» بود.

از یاد نبریم ادبیات موضوع یکی از روزهای سال نیست! بلکه اکسیژن فضای ذهن کودکان و نوجوانان است و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فقط تلنگری است برای یادآوری اهمیت مطالعه و بهانه‌ای است برای ورود کتاب به باغ زندگی کودکان و نوجوانان؛ باغ زندگی آن‌ها را بی بهار کتاب‌های شعر و قصه نگذاریم.

انس کودکان با کتاب یعنی؛ تربیت نسلی که بدون تفکر و تدبیر دست به عمل نمی‌زند. بدون همدلی در مورد کسی قضاوت نمی‌کند. به‌راحتی از کنار ظلم و فقر نمی‌گذرد و هر روز کاری انجام می‌دهد تا کارنامه امروزش از روز قبل درخشان‌تر باشد.

این روز را با هم و با کتاب‌هایی ارزشمند در کنار کودکان و نوجوانان ایران‌زمین گرامی می‌داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار