پیشنهاد ایجاد کتابخانه مجازی در جلسه کمیته علمی و آموزشی شهر تهران

تهران(پانا) - با شروع تعطیلات تابستانی و پایان امتحانات، فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی، بیش از پیش امکان‌پذیر شده‌است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد ایجاد کتابخانه مجازی در جلسه کمیته علمی و آموزشی شهر تهران

نشست هم اندیشی کمیته علمی و آموزشی شهر تهران عصر امروز به صورت مجازی و با حضور جمعی از روسای کمیته های علمی و آموزشی مناطق ۱۹ گانه تهران برگزار شد.

در این نشست؛ فائزه صادق؛ رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی شهر تهران، آرمیتا رزاقیان؛ نماینده کشوری و رئیس منطقه ۳، علی افضلی؛ رئیس مجلس دانش آموزی شهر تهران، سپهر گل شیرازیان؛ کارپرداز مجلس دانش آموزی شهر تهران، امین محمد ابراهیمی؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی شهر تهران، پارسا مختاری؛ منشی کمیته علمی و آموزشی شهر تهران، مجید سعیدی گرکانی؛ منشی کمیته ورزش و سلامت شهر تهران، کیا مهر احمدی؛ منشی کمیته فناوری و ارتباطات شهر تهران، محراب ذاکری؛ رئیس منطقه ۱، حمیدرضا ملازاده؛ رئیس منطقه ۹، یلدا امیری؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی منطقه ۱، پارمیدا کریمی؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی منطقه ۳، باربد صفیان؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی منطقه ۳ ، سید محمد صادق حسینی؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی منطقه ۲ ، محمد حسین فولادی؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی منطقه ۵ ، امیر محمد دولت آبادی؛ رئیس کمیته علمی آموزشی منطقه ۹، علی معمور؛ منشی کمیته علمی و آموزشی منطقه ۱۵، علیرضا روشن؛ منشی کمیته علمی و آموزشی منطقه ۹، عرفان قاسمی؛ عضو کمیسیون شهر تهران حضور داشتند.

در ابتدا امین محمد ابراهیمی؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی شهر تهران و رئیس مجلس دانش آموزی منطقه ۳ با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی و پایان امتحانات گفت: با شروع تعطیلات تابستانی و پایان امتحانات ترم، فعالیت در مجلس دانش آموزی به علت بیشتر بودن زمان آزاد نمایندگان، بیش از پیش امکان پذیر شده است. ما در کمیته علمی و آموزشی گزارش‌کاری از کمیته های مناطق جمع آوری کردیم و پیگیر برنامه های آینده کمیته های مناطق شدیم. با گذشت ۶ ماه از شروع کار در مجلس دانش آموزی شهر تهران هر نماینده زمان کافی برای شناسایی مشکلات و تعیین راهکار برای آنها را داشته است. کمیته علمی و آموزشی شهر تهران، جشنواره کاوشگران رسانه را به کمک ریاست مجلس دانش آموزی پسران شهر تهران، علی افضلی و به همت ریاست کمیسیون علمی و آموزشی کشور، محمد محمدی برگزار کرده است. همچنین پرسشنامه ای جهت اطلاع از سطح آموزش در دوران مجازی تهیه و تنظیم کردیم و در هفته گذشته بن تخفیفی برای نمایندگان مجلس دانش آموزی برای شرکت در کلاس های سواد رسانه و تولید محتوا را داشتیم. به امید خدا و با همکاری هیئت رئیسه کمیته فناوری و ارتباطات شهر تهران و هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی شهر تهران، ایجاد کتابخانه مجازی را برای دانش آموزان در دستور کارخود داریم.

مجید سعیدی گرکانی؛ منشی کمیته ورزش و سلامت شهر تهران در رابطه با ایجاد کتابخانه مجازی افزود: مبحث ایجاد کتابخانه مجازی برای دانش آموزان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. ما در مجلس دانش آموزی می‌توانیم با تشکیل کارگروه و عضو گیری از مناطق و فعالان و علاقه‌مندان استان تولید محتوای لازم را داشته باشیم. همچنین می‌توانیم با موسسات ادبی نیز ارتباط بگیریم و از دانش آموزان فعال در این مراکز و همچنین امکانات مراکز استفاده کنیم. پس از تشکیل کارگروه و عضوگیری، جلساتی در این خصوص برگزار کنیم و با تقسیم وظایف در بین اعضا و تقسیم بندی اعضا فعالیت را آغاز کنیم.

باربد صفیان؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی منطقه ۳ شهر تهران به شرایط مجازی آموزش اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مجازی پیش آمده و امکان تداوم آن، در کنار ایجاد کتابخانه مجازی می‌توانیم به آموزش دانش آموزان نیز بپردازیم چرا که در صورت آموزش مجازی دانش آموزان و معلمان می‌بایست اطلاعات لازم را در خصوص آموزش مجازی و نحوه عملکرد در این فضا را در دسترس داشته باشند. همچنین برخی دانش آموزان در فضای مجازی همکاری لازم را ندارند و در خصوص آموزش این دانش آموزان می‌توانیم از دانش آموزان سال های بالاتر و برخی اساتید کمک بگیریم که با هزینه کم و یا رایگان کلاس هایی مخصوص دانش آموزان برگزار کنند. از هیئت رئیسه کمیته علمی و آموزشی شهر تهران خواستارم تا در ایجاد این کتابخانه به آموزش دانش آموزان نیز بپردازند.

آرمیتا رزاقیان؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور و رئیس منطقه ۳ شهر تهران در تکمیل صحبت‌های صفیان افزود: ما باید عملکرد خود را ابتدا از سطح جزء مانند مدارس و مناطق شروع کرده و سپس در کل استان اجرایی کنیم. علاوه بر پک های آموزشی می‌توانیم از دانش آموزان دوره دبیرستان به عنوان معلم یار استفاده کنیم. اجرایی شدن این طرح در مناطق نشانه از آن است که امکان اجرایی شدن این طرح در استان تهران و سپس در کل کشور نیز وجود دارد.

محمدحسین فولادی؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی منطقه ۵ با ارائه طرح بانک سوال و اعلام آمادگی برای همکاری در ایجاد کتابخانه مجازی گفت: ما در منطقه ۵ پیش‌تر طرح کتابخانه مجازی و بانک سوالات را داشتیم و برای اجرای این طرح در استان اعلام آمادگی می کنیم.

کیامهر احمدی؛ منشی کمیته فناوری و ارتباطات شهر تهران و رئیس منطقه ۱۴ ضمن تقدیر از کمیته علمی و آموزشی برای برگزاری جلسه و فعال کردن کمیته های مناطق افزود: به عنوان رئیس منطقه ۱۴ اعلام آمادگی می‌کنم برای شرکت در فعالیت های لازم در خصوص ایجاد کتابخانه مجازی. همچنین این طرح را در کمیته فناوری و ارتباطات شهر تهران نیز مطرح خواهیم کرد.

سپهر گل شیرازیان؛ کارپرداز مجلس دانش آموزی شهر تهران گفت: این طرح را با هئیت رئیسه مجلس دانش آموزی شهر تهران مطرح میکنیم و در صورت تایید تمامی اعضا آن را به کمیته علمی و آموزشی شهر تهران اعلام خواهیم کرد.

پارسا مختاری؛ منشی کمیته علمی و آموزشی شهر تهران با ارائه طرح همکاری با سایر سازمان ها گفت: از طریق نهاد های همچون شهرداری و سازمان های بازیافت هماهنگی با مدارس داشته باشیم و در صورت حضوری شدن مدارس بتوانیم تعاملی با این سازمان ها داشته باشیم.

علی روشنی؛ منشی کمیته علمی و آموزشی منطقه ۹ در رابطه با تولید محتوا در زمینه کتابخانه مجازی افزود: ما می‌توانیم علاوه بر کتاب های مجازی، کتاب های تصویری را برای دانش آموزان در این کتابخانه قرار دهیم.

امین محمد ابراهیمی در تکمیل صحبت‌های روشنی به تولید محتوا در خصوص کتاب های صوتی نیز اشاره کرد.

امیرمحمد دولت آبادی؛ رئیس کمیته علمی و آموزشی منطقه ۹ به بیان معضلات آموزشی و فناوری در منطقه ۹ پرداخت و افزود: این طرح برای برخی از دانش آموزان منطقه ۹ آموزش و پرورش به علت وسعت منطقه و شرایط و امکانات این دانش آموزان امکان پذیر نیست. چرا که بسیاری از این دانش آموزان امکانات لازم برای استفاده از کتابخانه مجازی را ندارند. بنا را به همکاری نهادهای خیریه و خانواده ها می‌گذاریم، اما با این همه تمامی این کمک ها بخشی از این دانش آموزان را پوشش می دهد. با وجود آموزش مجازی از هیئت رئیسه کمیته علمی و آموزشی شهر تهران ارائه راهکار و ایجاد خیریه برای دانش آموزان کم برخوردار در این منطقه را تقاضا دارم.

حمیدرضا ملازاده؛ رئیس منطقه ۹ نیز افزود: تولید محتوا در حوزه آموزشی و اطلاع رسانی این محتواها و آموزش ها به دانش آموزان یکی از فعالیت های است که می‌توان در کمیته علمی و آموزشی پیگیری کرد. در همین زمینه برای تولید محتوا نیز باید استعدادیابی داشته باشیم و از دانش آموزان علاقه مند و استعدادها در تولید این محتواها استفاده کنیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار