بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در البرز

کرج (پانا)- انجمن ادبی و مراکز کانون البرز ۱۸ تیر روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان را با فعالیت‌های متنوع گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت روز ملی ادبیات  کودک و نوجوان در البرز

۱۸ تیر به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. روزی که مقارن با روز درگذشت «مهدی آذریزدی» نویسنده و بازنویس خوب کشورمان در سال ۱۳۸۸ است.

این نویسنده‌ خوب کشورمان، ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ در ۸۸ سالگی در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت و در حسینیه‌ خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است. زنده‌یاد آذریزدی که او را پرتیراژترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران می‌دانند، در مجموع، بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته است و چند سالی می شود که بنابر پیشنهاد شورای فرهنگی عمومی این روز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این فرصت را غنیمت دانسته و آن را بهانه‌ای برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان قرار داده‌اند و از روز ۱۵ تیر ماه ویژه برنامه‌های خود با موضوع گرامی‌داشت روز ادبیات کودک و نوجوان را مانند دیگر فعالیت‌های اخیر در فضای مجازی اجرا کرده‌اند.

انجمن ادبی ویژه برنامه‌ معرفی آثار اعضا انجمن و نویسندگان و شاعران مورد علاقه‌ آنان را که از ۱۴ تیر ماه روز قلم شروع شده بود، تا ۱۸ تیر، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان تمدید کرد و از اعضای انجمن خواسته شد تا آثار خود و یا آثار دیگر نویسندگان و شاعران را با ذکر منبع خوانده و به دیگر هم گروهی‌های خود معرفی کنند.

همچنین کتاب‌های مشهور ادبیات کودک و نوجوان و آثار آذر یزدی نیز در قالب‌های مختلف در این ایام با اعضای گروه به اشتراک گذاشته می شود.

در مرکز هشتگرد نیز گروه‌های سنی مختلف در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۰ با حضور در فعالیت‌ معرفی وقایع با روز ادبیات کودک و نوجوان و علت نامگذاری آن آشنا شدند و در دیگر برنامه‌های اجرایی مانند آشنایی با فن بازنویسی، معرفی شخصیت و آثار مهدی آذر یزدی، قصه‌گویی قصه‌ «مرد و نامرد» از کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و پخش پویانمایی معرفی آذر یزدی حضور یافتند.

اعضا و مربیان دیگر مراکز کانون استان نیز با تولید محتواهای مختلف مانند معرفی کتاب، شخصیت و وقایع و انتشار آن در فضای مجازی و صفحات رسمی کانون این روز را به مخاطبان معرفی کرده و گرامی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار