مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

توسعه همه جانبه کشور با تقویت هویت ملی اتفاق می افتد

شیراز(پانا)- به گفته  مدیرکل آموزش و پرورش فارس، بحران هویت زمانی به‌وجود می‌آید که فرد نتواند بین هویت خود و دیگری تمایزی قائل شود.

کد مطلب: ۱۱۹۸۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
توسعه همه جانبه کشور با تقویت هویت ملی اتفاق می افتد

فرهاد اسماعیلی امروز در سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی که به میزبانی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: فردی که هویت خود را می‌شناسد برای امنیت و پیشرفت کشور از جان و مال خود می‌گذرد.
او با بیان اینکه هویت می‌تواند بر توسعه و آبادانی و امنیت تاثیر مستقیم بگذارد، ادامه داد: مصداق آشکار هویت افراد، هشت سال دفاع مقدس بود که عزیزان ما از جان و مال خود گذشتند و از مام میهن خود دفاع کردند؛ حضور در میدان جنگ به واسطه این بود که افراد ریشه و هویت غنی ایرانی اسلامی خود را درک کرده بودند.
اسماعیلی با بیان اینکه فردی که هویت خود را می‌شناسد، هرگز جاسوس بیگانه نخواهد شد افزود: شخصی که هویتش را می‌شناسد امنیت را تقویت می‌کند و اگر در سرزمینش اقتصاد دچار مشکل شد، بار اضافی بر بحران اقتصاد نمی‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمام این موارد اهمیت هویت را به ما گوش‌زد می‌کند و ما باید هویت فرزندانمان را تقویت کنیم و داشته‌های ملی و فرهنگی خودمان را به آن‌ها بشناسانیم.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین و راهکارهای آن، بر احیای هویت افتخارآمیز اسلامی ایرانی تاکید بسیار شده است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری، اساس تحول را برمبنای ملاحظه عناصر اصلی هویت ملی می‌دانند.
اسماعیلی با ابراز خرسندی از میزبانی سومین همایش ملی کودکان ایرانی اسلامی در دوره پیش دبستانی در شیراز که نماد جهانی فرهنگ کهن و تاریخ وتمدن ایران اسلامی و سومین حرم اهل بیت است، از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش، تقدیر کرد.

او در ادامه از اعتماد وزارت آموزش و پرورش در میزبانی این همایش ارزشمند و گرانسنگ قدردانی کرد و افزود: امیدواریم که با برگزاری این همایش بتوانیم در فصل گشایش نیز موثر باشیم و فعالانه عمل کنیم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار