نظارت بر اماکن عمومی و گردشگری در اردبیل تشدید می‌شود

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و نظارت بر این اماکن، رستوران‌ها و آب‌های گرم بویژه در شهرستان‌های سرعین و مشگین شهر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر اماکن عمومی و گردشگری در اردبیل تشدید می‌شود

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در چهل و چهارمین جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس (ع) استان گفت: اگر نقاط پرتراکم از جمله رستوران ها، دورهمی‌های فامیلی، قلیان سرا‌ها و اّب گرم‌ها کنترل شود آمار تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد.
او با اشاره به اینکه روند صعودی در برخی از شهرستان‌ها گزارش شده است، افزود: به منظور پیشگیری از افزایش بستری‌ها و انتقال این ویروس از مسافران تابستانی باید اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام شود از شدت پیک پنجم کاسته شود.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز مرکز استان تمام شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند گفت: در حال حاضر ۲هزار و ۴۹۰نفر قرنطینه در منازل شناسایی شده و نسبت به هفته‌های گذشته حدود ۲۰۰ نفر افزایش نشان می‌دهد، البته قبل از عید این تعداد به بیش از ۲۵هزار نفر رسیده بود و باید با کنترل وضعیت این بیماران مانع از شیوع بیشتر این بیماری در بین سایر افراد باشیم.
بهنام جو با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد گروه‌های سنی در معرض خطر واکسینه شده اند افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی ۹۳هزار و ۴۰۴مورد واکسیناسیون دز اول و دوم در استان انجام شده است.

او اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی برای پیشگیری از پیک پنجم را ضروری بر شمرد و گفت: تولید محتوا، موشن گرافی‌ها و بنر‌هایی با محتوای هنرمندانه و جدید به صورت تبلیغات محیطی بر عهده شهرداران شهر‌های استان گذاشته شده که این تبلیغات با همکاری کمیته آموزش و تبلیغات ستاد کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی در نقاط مشخص شده، تاکسی ها، اتوبوس‌ها و تلویزیون‌های شهری به نمایش گذاشته می‌شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: کنترل، نظارت و رهگیری‌های بهداشتی و همچنین کنترل سالن‌های عروسی با یک سوم ظرفیت می‌تواند از خطر این ویروس بکاهد و تالار‌ها و رستوران‌ها از پذیرش مراسم با ظرفیت غیرمتعارف خودداری کنند و غذاخوری‌هایی که فضای مناسب در محوطه بیرونی دارند می‌توانند در خارج از سالن و در فضای باز سرویس ارائه دهند.

بهنام جو افزود: تا موقع بازگشایی مدارس معلمان و اساتید و دانشجویان در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گیرند تا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود و تا بازگشایی مدارس باید از ظرفیت برنامه شاد جهت اطلاع رسانی استفاده کنیم.
او تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نسبت به دو ماه پیش کاهش یافته است و باید در این راستا اتاق اصناف، سازمان صمت و بازاریان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار‌های لازم را داده باشند.
در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و جمعی از اعضای حاضر در جلسه دیدگاه و پیشنهاد‌های خود را ارائه دادند و معاون بهداشت استان گزارش کلی از آخرین وضعیت کرونا در استان و ایران را تشریح کرد و همچنین فرمانداران سرعین و بیله سوار آخرین وضعیت شهرستان‌های متبوعه را گزارش کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار