محسن حاجی میرزایی:

همه دانش‌آموزان باید امکان استفاده از پژوهش سراها را داشته باشند

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری پژوهش سراهای دانش‌آموزی با تأکید بر این که همه دانش‌آموزان باید امکان استفاده از پژوهش سراها را داشته باشند، اظهار کرد باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش‌آموزان تسهیل شود.

کد مطلب: ۱۱۹۸۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
همه دانش‌آموزان باید امکان استفاده از پژوهش سراها را داشته باشند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی، در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری پژوهش سراهای دانش‌آموزی که با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: «پژوهش سرا» یک موقعیت یادگیری است و حق همه دانش آموزان است که از امکانات پژوهش سراها استفاده کنند و باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان، تسهیل شود.

وی بابیان این که توسعه پژوهش سراها به امکانات نیاز دارد، اظهار کرد: در بحث توسعه پژوهش سراها باید الگوریتمی در نظر گرفته شود تا توسعه کمی و کیفی پژوهش سراها را به‌طور همزمان به همراه داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: دستاوردهای پژوهش سراها شگفت‌آور است و باید به‌عنوان یک تصمیم جدی، پژوهش سراها باهم شبکه شوند زیرا با روش‌های قدیمی نمی‌توانیم نتایج جدید و مطلوبی را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: پژوهش سراهای غیردولتی باید توسعه یابد و نیازمند اندیشه خلاقانه برای باز کردن مسیرها هستیم و توسعه کیفی بر توسعه کمی اهمیت دارد.

حاجی میرزایی ضمن تاکید بر این نکته که باید فرصتی را فراهم کنیم تا همه دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کنند، افزود: باید از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها استفاده کرد تا از انباشت و عدم استفاده از امکانات جلوگیری کنیم.

در ابتدای این نشست علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با تشریح فعالیت‌های پژوهش سراهای دانش‌آموزی گفت: پژوهش سراهای دانش‌آموزی در راستای راهکار ۶-۶ سند تحول و برای تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری ،طراحی‌شده که اصل غنی‌سازی محیط مدرسه را به‌عنوان هدف اصلی در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: مأموریت پژوهش سراها؛ کیفیت‌بخشی، تأمین و بسط عدالت آموزشی بوده است که به دو شیوه دولتی و غیردولتی اداره خواهد شد. تاکنون این پژوهش سراها به‌صورت دولتی اداره می شد و بخش غیردولتی در آن حضور نداشت.

معاون آموزش متوسطه با تشریح فعالیت پژوهش سراها در ۷حوزه، اظهار کرد: جهت‌گیری اصلی پژوهش سراها، ایجاد فعالیت‌های علمی و پژوهشی است که دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی در آن مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار