اقدام فوری برای تامین آب شرب مرکز استان گلستان

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان می‌گوید اقدامات فوری و اضطراری برای تامین آب شرب شهرستان گرگان در دستور کار قرار دارد و تاکنون 80 لیتر در ثانیه به منابع تامین آب شرب مرکز استان اضافه شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اقدام فوری برای تامین آب شرب مرکز استان گلستان

به گزارش وزارت نیرو، "بهزاد هرمزی" اظهار داشت: با توجه به مصوبه مدیریت بحران شهرستان گرگان مبنی بر تامین ۲۰۰ لیتر درثانیه از محل طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای (بخش دولتی) و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، از این میزان تاکنون ۸۰ لیتر در ثانیه از ظرفیت بخش خصوصی به منابع تامین مرکز استان افزوده شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: با حمایت‌های استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و دیگر مدیران و از سوی شرکت آب منطقه‌ای در هفته آتی نسبت به تامین مابقی نیاز آبی تا میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه به طور فوری و اضطراری اقدامات موثری صورت گرفته است.
هرمزی افزود: در حال حاضر شهرستان گرگان در پیک مصرف با 470 لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب مواجه است و تامین همین میزان آب استحصالی تغییر بسیار مثبتی در بالانس شبکه آبرسانی و توزیع آب مرکز استان ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان رفع کامل مشکل پایداری آب شرب بیمارستان شهید صیاد شیرازی و تقویت آب شرب شبکه توزیع زون 7 و حل مشکل ساکنان شهرک رازی و گلشهر ۸ و قلعه حسن را بخشی دیگر از اقدامات موثر شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برشمرد.
هرمزی استفاده از ناوگان آبرسانی سیار به صورت شبانه‌روزی در برخی از نقاط مسکونی، اداری، بیمارستان‌ها با رعایت مراحل ضوابط بهداشتی را از دیگر فعالیت‌های این شرکت در این مدت بیان کرد و افزود: خط قرمز ما در آبرسانی، حفظ کیفیت است و در همه مراحل حمل و آبرسانی، تولید و بارگیری و مصرف، کنترل‌های بهداشتی لازم صورت می‌گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: در وضعیت فعلی که به‌واسطه همه‌گیری ویروس کرونا برای رعایت مسائل بهداشتی و همچنین کاهش نزولات جوی به میزان ۳۵ درصد و خشکسالی بی‌سابقه در 50 سال اخیر هستیم، باید نهایت توجه در امر صرفه‌جویی در مصرف آب را داشته باشیم تا بتوانیم از این تابستان بحرانی عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار