مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

سیل ۳۶۹ میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد 

بجنورد(پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت وقوع سیل سه روز اخیر ۳۶۹ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و باغی استان در پنج شهرستان خسارت زد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سیل ۳۶۹ میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد 

به گزارش ایرنا، جواد نظری اظهار داشت: در اثر بارندگی های اخیر، به بیش از ۵۰ هزار و ۲۸۰ هکتار از زمین های زراعی و باغی استان خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه این خسارت ها بیشتر در شهرستان راز و جرگلان بوده است گفت: خسارت سیل و تگرگ همچنین در شهرستان های شیروان، مانه و سملقان، بجنورد و گرمه هم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها راهکار برای جبران خسارت های ناشی از حادثه های طبیعی به بخش کشاورزی، بیمه محصولات است و در این زمینه از تولیدکنندگان این بخش انتظار می رود نسبت به بیمه محصولات اقدام کنند.

وی افزود: وقوع حادثه‌های طبیعی در بهار امسال ۱۶ هزار و ٧١٠ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرده است که بیشترین آن در بخش کشاورزی است.

نظری در ادامه اظهار داشت: امسال وقوع خشکسالی هم در استان ۹ هزار و ٩٠ میلیارد ریال خسارت به بار آورده است و کشاورزان به شدت از این پدیده متضرر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی و خشکسالی به ۹۷ هزار و ٩٣٨ هکتار زمین کشاورزی استان آسیب زده و سبب کاهش محصول کشاورزان شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال از خسارت های امسال مربوط به سیل و تگرگ است.

بر اساس این گزارش، وقوع حوادث طبیعی در سال گذشته، ۱۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی، زیرساخت‌ها و ابنیه فنی استان خسارت وارد کرد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار