زالی: واکسن تامین شود، سرعت واکسیناسیون 2 تا 3 برابر می‌شود

۵۲ فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس ظرف ۲۴ ساعت گذشته در تهران ثبت شد

تهران (پانا) - فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران از فوت ۵۲ نفر در تهران بر اثر ابتلا به کروناویروس ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
زالی: واکسن تامین شود، سرعت واکسیناسیون 2 تا 3 برابر  می‌شود

علیرضا زالی امروز در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: اولین موضوعی که در جلسه امروز مورد تأکید قرار گرفت آماده باش کامل برای تخت های بیمارستانی و توسعه ناوگان پذیرش بیماران کرونایی همچنین گسترش مراکز درمان سرپایی بود که با توجه به خیز پنجم باید اقدامات لازم در این حوزه ها انجام شود.

وی افزود: برابر دستور استاندار تهران مقرر شد توزیع برق استان همکاری لازم را جهت تأمین برق مراکز تهیه و توزیع واکسن به طور ویژه انجام دهد چراکه واکسن ها در این مراکز نگهداری می شوند.

زالی ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط استاندار تهران دستور داده شد فرمانداران به کمک عوامل بهداشتی نسبت به نظارت بر عمل به شیوه نامه های بهداشتی اقدام کنند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکل تأمین اعتبارات مالی دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: دانشگاه های علوم پزشکی با کاهش نقدینگی مواجه هستند. لذا در این جلسه تأمین اعتبارات لازم برای این دانشگاه ها از سوی دولت با درک عمیق شرایط فعلی مورد تأکید قرار گرفت تا امکانات لازم هر چه سریع تر در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار بگیرد.

وی در خصوص سرعت واکسیناسیون در استان تهران گفت: با توجه به جمعیت بالا در استان تهران در حال حاضر بالاترین ارائه خدمات درمانی در تهران انجام می شود و در حوزه واکسیناسیون نیز نیاز به تأمین واکسن باید با اختصاص سهمیه جداگانه سرعت بگیرد. این آمادگی وجود دارد که سرعت واکسیناسیون دو تا سه برابر شرایط فعلی افزایش پیدا کند اما شرط تحقق این مهم در اختیار قرار گرفتن واکسن لازم است و قطعا تأمین مستمر واکسن به ویژه واکسن های وارداتی از مطالبات جدی است.

زالی در خصوص نظارت بر اعمال محدودیت ها با توجه به قرمز شدن تهران گفت: بازدیدهای میدانی و گزارش ها نشان می دهد برخی ادارات دولتی نیز در خصوص حضور یک سوم از نیروهای خود مصوبه را به درستی رعایت نمی کنند. لذا مقرر شد معاونان استانداران و فرمانداران به صورت جدی با دستور استاندار تهران نظارت و پیگیری لازم را انجام دهند و گزارش تخلفات را برای اتخاذ تصمیم به ستاد استانی ارسال کنند. قطعا برگزاری هر تجمعی ملغی خواهد بود و درخواست هایی که برای برگزاری چند تجمع مطرح شده بود، مورد تأیید قرار نگرفت.

وی افزود: گزارش‌های روزانه به استاندار تهران داده خواهد شد البته تاب آوری اقتصادی صاحبان مشاغل در کشور کاهش پیدا کرده است و آن ها درد دل ها و گلایه های بسیاری دارند که پاسخ روشنی دریافت نکرده اند. لذا رسیدگی عاجل به مشکلات صاحبان مشاغل باید در دستور کار قرار گیرد. منابع لازم برای این کار کفایت نمی کند.

زالی در خصوص آمار مبتلایان کرونا ویروس در تهران نیز گفت: تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز در تهران ظرف ۲۴ ساعت گذشته مراجعین سرپایی به ۱۳ هزار نفر رسیده این در حالیست که تا دیروز این تعداد بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر بود که رشد قابل توجهی را داشته است همچنین مجموع بیماران بستری در تهران که به صورت جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند ۱۳۹۵ نفر بوده است که از این تعداد ۲۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند. به این ترتیب کل تعداد بیماران بستری در تهران رشد داشته و به عدد ۵۴۰۰ نفر رسیده است همچنین ۵۲ نفر فوتی ظرف ۲۴ ساعت گذشته در تهران بر اثر ابتلا به کرونا داشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار