مسگرزاده خبر داد

برگزاری نشست‌های بر خط هدایت تحصیلی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه از برگزاری نشست‌های بر خط هدایت تحصیلی با هدف «آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی به منظور انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی» خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست‌های بر خط هدایت تحصیلی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرضیه مسگر زاده با اشاره به نقش مهم هدایت تحصیلی آگاهانه دانش ­آموزان در طراحی مسیر زندگی آنان گفت: با توجه به اهمیت تأثیر هدایت تحصیلی در آینده شغلی و حرفه ­ای دانش ­آموزان، این دفتر علاوه بر اطلاع­رسانی جامع برای بیش از دو میلیون و سیصد هزار مخاطب (اعم از کارشناسان آموزش ادارات کل آموزش و پرورش استان ­ها و مناطق، مدیران مدارس و دانش­ آموزان دوره اول متوسطه) در زمینه اهمیت و فرایند هدایت تحصیلی از طریق کانال دفتر آموزش دوره اول متوسطه که در شبکه شاد به آدرس 1motavaseteh@ راه ­اندازی شده است، نسبت به برگزاری سلسه­ نشست ­های بر خط هدایت تحصیلی با هدف «آشنایی بیشتر دانش ­آموزان با شاخه ­ها و رشته ­های تحصیلی به منظور انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی» در نیمه اول تیرماه اقدام شده است.

وی گفت: در اولین نشست برخط، که در روز چهارشنبه مورخ 2 اردیبهشت 1400 از ساعت 9 الی 12 صبح در محیط شاد با حضور بالغ بر10 هزار نفر از رؤسا، کارشناسان آموزش و مشاوره ادارات کل آموزش و پرورش استان­ ها و مناطق تابعه، مدیران و مشاوران مدارس دوره اول متوسطه و دانش ­آموزان و اولیای آنان برگزار شد، مدیران کل دفاتر دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری و دوره دوم متوسطه فنی ­حرفه ­ای و کاردانش و نیز نمایندگان اداره کل مشاوره و مراقبت در برابر آسیب­ های اجتماعی مباحث مقدماتی هدایت تحصیلی را بیان کردند. در ادامه این نشست سه نفر از دانش ­آموزان، تجربه زیسته خود را در خصوص انتخاب رشته، با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

مسگرزاده در ادامه اظهار کرد: دومین نشست برخط، در روز چهارشنبه مورخ 9 تیر 1400 از ساعت 9 الی 12 صبح با حضور رؤسای ادارات آموزش متوسطه استان­ ها و بیش از 1000 نفر از مدیران مدارس از طریق کانال مدیران مدارس دوره اول متوسطه (modiran_m1@) در محیط شاد برگزار شد. در این نشست مدیران کل دفاتر دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری، دوره دوم متوسطه فنی ­حرفه­ ای و کاردانش و رییس اداره مشاوره و مراقبت در برابر آسیب­ های اجتماعی پیرامون چیستی­، چرایی و چگونگی هدایت تحصیلی توضیحات لازم را ارائه کردند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه در ادامه تشریح این نشست­ ها گفت: قبل از برگزاری سومین نشست، به منظور جهت ­دهی مطالب مطابق با نیاز دانش ­آموزان، ضمن فراخوان دانش ­آموز عزیز برای ارسال سؤالات در زمینه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نسبت به استخراج، بررسی و طبقه ­بندی 11440 پیام دریافتی از سوی آنان اقدام شد و توسط سخنرانان (مدیران کل دفاتر دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری و دوره دوم متوسطه فنی­ حرفه ­ای و کاردانش) به سوالات دانش ­آموزان به صورت مبسوط پاسخ داده شد. امروز سومین نشست هدایت تحصیلی از ساعت 9 الی 11 صبح با شرکت بیش از 8000 نفر از دانش­ آموزان در محیط شاد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار