رحیمی جهان آبادی: خشونت وجنگ زمینه را برای ظهور داعش فراهم می‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید گسترش حضور طالبان و خشونت و جنگ، زمینه را برای ظهور داعش فراهم می‌کند که در توهم دولت اسلامی خراسان هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رحیمی جهان آبادی: خشونت وجنگ زمینه را برای ظهور داعش فراهم می‌کند

«جلیل رحیمی جهان آبادی» روز یکشنبه در توئیتر نوشت: با گسترش حضور طالبان در همسایگی ما، خشونت وجنگ زمینه را برای ظهور داعش فراهم می کند که در توهم «دولت اسلامی خراسان» هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این توئیت نوشت: عاقلانه ترین راه‌برای امنیت منطقه، کمک‌به برقرای صلح و توسعه و تقویت حکومت مرکزی افغانستان است. آینده افغانستان از آن جوانان آگاه این‌سرزمین است نه طالبان.

با تصمیم «جو بایدن» رییس‌جمهوری آمریکا، قرار است نیروهای ارتش ایالات متحده و ناتو پس از ۲۰ سال استقرار در افغانستان تا بیستم شهریور ماه از این کشور به‌شکل کامل خارج شوند.

نیروهای آمریکایی در حالی افغانستان را ترک می‌کنند که سرعت پیشروی طالبان در شهرستان‌های این کشور نگرانی‌های زیادی را به‌وجود آورده به گونه‌ای که حتی «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان در کابل نسبت به وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار