۷۴ دانش‌آموز البرز به مسابقات کشوری قرآن راه یافتند

کرج (پانا)- کارشناس مسئول اداره قرآن آموزش و پرورش البرز خبر داد ۷۴ دانش آموز این استان به سی و نهمین دوره مسابقات مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافتند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
۷۴ دانش‌آموز البرز به مسابقات کشوری قرآن راه یافتند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، عبدالمجید درویشی با اشاره به اینکه این مسابقات با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان برگزار می شود، اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری اجرایی شد.

وی بیان کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی و با توجه به زیست بوم جدید در شرایط کرونایی به صورت مجازی و با همکاری داوران و عوامل اجرایی با شرکت یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ دانش آموز پسر و ۳۴ دانش آموز دختر از استان البرز به مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافتند، خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات به میزبانی مشهد و سمنان در بستر شبکه شاد برگزار می شود.

درویشی تصریح کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی، حفظ عمومی (۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل)، اذان و مداحی و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، انشاء و احکام نماز، تفسیر و صحیفه سجادیه است.

وی یادآور شد: مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز به‌ صورت زنده علاوه بر شبکه شاد، از طریق شبکه قرآن و معارف اسلامی نیز پخش می‌شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان می‌توانند برای بهره‌مندی از این مسابقات به آدرس الکترونیکی qrenalborz۱@ در شبکه شاد، کانال اداره قرآن عترت و نماز استان البرز مراجعه کنند.

کارشناس مسوول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: فهرست دانش‌آموزان برگزیده و راه‌یافته به این مرحله از مسابقات در فضای شاد و همچنین پورتال معاونت پرورشی و فرهنگی انتشار یافته است و دانش آموزان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را از آنجا دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان البرز در مرحله آموزشگاهی ۸۰ هزار نفر شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار