گفت‌و‌گو با مریم یکتایی، لژیونر فوتبال ایران در باشگاه بشیکتاش ترکیه

تیم‌های خارجی تمایلی به جذب بانوان ایرانی ندارند

بازیکنان ایرانی از آن چیزی که هستند نباید راضی باشند/ برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم/ حضور در لیگ قهرمانان اروپا تجربه خیلی خوبی برای من خواهد بود

تهران (پانا) - در چند سال اخیر فوتبالیست‌های بانوی ایرانی مشتریان جدیدی از کشورهای اروپایی پیدا کرده‌اند که سرآمد آن یاسمین فرمانی، عضو تیم شارلروا بلژیک و گلنوش خسروی، عضو تیم کوناک بلدی اسپور ترکیه است و حالا خبر می‌رسد که مریم یکتایی، دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال بانوان هم پس از حدود 2 سال دوری از میادین، دوباره تصمیم به ادامه مسیر فوتبالی خود گرفته است و قرار است برای فصل جدید با پیراهن تیم نام‌آشنای بشیکتاش ترکیه به میادین فوتبالی بازگردد تا در سن 28 سالگی مجدداً ادامه مسیر فوتبالی خود را از سر بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تیم‌های خارجی تمایلی به جذب بانوان ایرانی ندارند

به‌گزارش ایران، مریم یکتایی در خصوص انتقالش به بشیکتاش ترکیه به خبرنگار «ایران» گفت: «بعد از 2 سالی که از فوتبال دور بودم، از تیم‌های ترکیه چند پیشنهاد داشتم اما سعی می‌کردم به تیمی بروم که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم پیشرفت کنم. بشیکتاش این شرایط را دارد و این تیم، هم تیم باکیفیتی است و هم در فصل گذشته قهرمان لیگ ترکیه شده است. بشیکتاش قرار است در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شرکت کند و تیم ما در این مسابقات با یوونتوس هم گروه شده و مسلماً حضور در لیگ قهرمانان اروپا تجربه خیلی خوبی برای من خواهد بود.»

او در ادامه در خصوص کیفیت لیگ ترکیه اظهار داشت: «لیگ ترکیه کیفیت بالایی دارد به این خاطر که مسئولان فدراسیون این کشور روی تیم‌های پایه فعالیت زیادی داشته‌اند و قطعاً در سال‌های نه چندان دور نتیجه آن را خواهند دید. توجه و سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه مهم‌ترین موضوعی است که کشورهای اروپایی به آن توجه ویژه‌ای دارند و این رمز پیشرفت‌شان است.»
این دروازه بان 28 ساله بانوان در خصوص علاقه تیم‌های خارجی به جذب بازیکنان ایرانی افزود: «واقعیت این است که تیم‌های خارجی تمایلی به جذب بانوان ایرانی ندارند، باید قبول کنیم که سطح فوتبال بانوان در دنیا بسیار پیشرفته‌تر از فوتبال ما است. فوتبال دنیا در بخش بانوان خیلی مدرن شده به این دلیل باید بازیکنان ایرانی تلاش‌شان را بیشتر کنند و خودشان را از سطحی که هستند، جدا کنند. بانوان ایرانی باید باور داشته باشند و بدانند که می‌توانند به استانداردهای فوتبال دنیا بیشتر نزدیک شوند.»
این لژیونر فوتبال بانوان این گونه صحبت‌های خود را ادامه داد: «بازیکنان ایرانی از آن چیزی که هستند نباید راضی باشند. متأسفانه در حال حاضر بازیکنان ایرانی به آن چیزی که هستند راضی هستند و این موضوع باعث می‌شود تا کمتر در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. البته این تنها موضوع نیست و موارد دیگری همچون رسانه‌ها و اسپانسرها تأثیر زیادی بر پیشرفت بانوان دارند. زمانی که بازیکنان دیده نمی‌شوند، چگونه تیم‌ها می‌توانند آنها را ببینند و بازی‌های‌شان را آنالیز کنند. این موضوع باعث می‌شود تا شانس‌شان برای حضور در لیگ‌های دیگر کمتر و کمتر شود.»

او در خصوص حضور بازیکنانی همچون فرمانی و خسروی در لیگ‌های بلژیک و ترکیه اظهار داشت: «دورادور فوتبال بانوان ایران را دنبال می‌کنم و ما لیگ پویایی داریم. البته چند سالی است که من بازی‌های فرمانی و خسروی را ندیدم اما این انتظار از آنها هست که این دو بازیکن پیشرفت کرده باشند. باتوجه به این که آنها شانس حضور در لیگ‌های خارجی را داشته‌اند، راهی برای بازیکنان دیگر باز می‌شود تا بازیکنان بیشتری از کشورمان بتوانند در لیگ‌های اروپایی بازی کنند.»
یکتایی در خصوص تأثیر فوتبالیست‌های آقا به توجه خارجی‌ها بر جذب فوتبالیست‌های بانو گفت: «بخش آقایان خیلی فعال‌تر است و آنها اسپانسرهای بیشتر دارند. این موضوع باعث می‌شود تا باشگاه‌ها بهتر بتوانند بازیکنان ایرانی را رصد کنند. همه بازیکنان یک پتانسیلی دارند و تنها نیاز است که این پتانسیل در وجود فرد فعال شود که این موضوع نیازمند تمرین و تکرار هرچه بیشتر است. نباید به کم قانع باشیم و باید بیشتر تلاش کنیم.»این لژیونر فوتبال بانوان صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین موضوعات مهم و مورد توجه در کشورهای اروپایی، توجه به تیم‌های پایه است. بازی کردن بازیکنان جوان در کنار ستاره‌ها موضوع مهم دیگری است که می‌تواند به بازیکن جوان باور دهد. علم فوتبال در دنیا پیشرفت بسیار زیادی داشته است. بازیکن باید بیشتر مطالعه کند و از نظر علمی هم اطلاعات خود را ارتقا دهد.»

این لژیونر فوتبال بانوان که 2 سالی است در کشور ترکیه زندگی می‌کند، در خصوص فوتبال بانوان ایران و تیم ملی چنین نظری دارد: «در این دوره از اردوهای تیم ملی، به تیم دعوت نشدم اما برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم. تیم ملی فوتبال بانوان مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا را در پیش دارد و با تیم‌های اردن و بنگلادش هم‌گروه است. امیدوارم که تیم ملی در این مسابقات به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار