مجید هداوند:

پوشش تحصیلی دانش‌آموزان طیف اتیسم 25 برابر شده است

تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان گفت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان طیف اتیسم از سال ۸۴ تا پایان 99، 25 برابر شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی دانش‌آموزان طیف اتیسم 25 برابر شده است

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، مجید هداوند، معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دانش آموزان اتیسم سطح یک و دو توانایی آموزش و تحصیل آکادمیک را دارند و باید تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار گیرند و دانش آموزانی که از لحاظ توانایی پایین‌تر از ارزیابی‌ها هستند به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: حدود 48 مدرسه و 327 کلاس خاص برای کودکان و دانش آموزان با طیف اتیسم در کشور وجود دارد و حدود 2 و 450 هزار دانش آموز طیف اتیسم در مدارس استثنایی و 200 نفر از دانش آموزان طیف اتیسم در سیستم تلفیقی و فراگیر تحصیل می کنند.

هداوند درباره فعالیت آموزش و پرورش استثنایی برای شناسایی این افراد گفت: غربالگری و شناسایی دانش آموزان طیف اتیسم در بیش از دو هزار و 500 پایگاه سنجش در استان ها ا نجام می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان طیف اتیسم می توانند در 36 رشته ادامه تحصیل دهند، افزود: همچنین تدوین پودمان رشته موسیقی برای دانش آموزان با طیف اتیسم نیز انجام شده است.

معاون سازمان در ادامه گفت: تدوین مکمل‌های تصویری درس ریاضی و تدوین 5 عنوان کتاب در راستای آموزش والدین طیف اتیسم نیز از دیگر اقدامات است و استاندارد سازی 32 مدرسه برای دانش آموزان طیف اتیسم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی آموزشی وتوان بخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور درباره روند ارتقای آموزش برای دانش آموزان مبتلا به اتیسم در کشور گفت: خرید زمین در 12 استان فاقد مدرسه پیگیری شده است و سال گذشته 10 درصد معلمان کم توان ذهنی برای آموزش به دانش آموزان طیف اتیسم تحت آموزش قرار گرفتند.

وی درباره میزان ترک تحصیل دانش آموزان اتیسم در سال گذشته گفت: تاکنون گزارشی از ترک تحصیل دانش آموزان اتیسم دریافت نشده است، چون در صورت بروز چنین مسئله‌ای، استان‌ها به سازمان استثنایی گزارش می دهند.

هداوند در پایان افزود: این دانش آموزان از فضای آموزش مجازی، درس نامه‌ها و همیار معلم و بر اساس اطلس یادگیری استفاده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار