سومین روز کنکور ۱۴۰۰؛ آزمون گروه‌ تجربی برگزار شد

تهران (پانا) - سومین روز رقابت کنکوری‌ها با برگزاری کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی از ساعت 8 صبح امروز جمعه یازدهم تیرماه آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سومین روز کنکور ۱۴۰۰؛ آزمون گروه‌ تجربی برگزار شد

در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

بر این اساس، به نسبت سال گذشته تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۳۵ هزار نفر کاهش یافته است و ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر در گروه علوم تجربی شرکت کرده‌اند.

آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی برگزار می‌شود.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را به همراه کارت ملی یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق همراه داشته باشد.

تمامی داوطلبان از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه (حتی به صورت خاموش)، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و) …، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

براساس مصوبه جلسات هفدهم ۲۶ اسفند ۹۷ و بیست و چهارم ۲۲ مهر ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و برمبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ انجام می‌شود.

دفترچه‌های سوالات آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) متقاضیان در هر پنج گروه آزمایشی، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر متقاضی بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه‌ها دارای تنوع است.

برای دیپلم‌های بهیاری که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده‌اند آزمون درس بهیاری به عنوان یک درس اختصاصی با ضریب ۴ برگزار می‌شود. نحوه تاثیر نمره این درس در نمره کل مربوط به زیر گروه رشته پرستاری برای پذیرش در دروه روزانه این رشته با استفاده از سهمیه بهیاری در این آزمون بصورت تاثیر مثبت است.

آن دسته از متقاضیانی که در روی کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان نوع دیپلم (بند ۷) دیپلم بهیاری و در مقابل بند (۱۰ بهیار) کلمه «بلی» درج شده است، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۲ آزمون اختصاصی باید به سوالات دفترچه شماره ۳ درس بهیاری) نیز پاسخ دهند.

چنانچه متقاضی در این خصوص با توجه به سوابق تحصیلی مغایرتی مشاهده کرد باید حداکثر تا روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ به نماینده سازمان مستقر در باجه رفع نقص شهرستان برگزاری آزمون بر اساس جدول اعلام شده مراجعه کرده و اطلاعات مندرج در کارت ورودی خود را اصلاح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار