اتصال خط ۶ مترو تهران به خط یک تا پایان سال جاری

تهران (پانا) - عملیات حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران از محدوده دولت آباد تا شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به طول تقریبی ۶ کیلومتر عملاً پایان پذیرفته است اما طبق تصمیم مدیریتی اتخاذ شده، قرار است از انتهای ماه جاری و در ادامه عملیات حفاری مسیر با دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع، امتداد جنوبی خط ۶ تا ایستگاه شهرری توسعه یافته و به خط یک متصل شود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اتصال خط ۶ مترو تهران به خط یک تا پایان سال جاری

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو)، علی مزینانی مجری خط ۶ مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: خوشبختانه عملیات حفاری بخش توسعه جنوبی خط ۶ تا محدوده شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به پایان رسیده و طبق تفاهم صورت گرفته بین شهرداری تهران با راه‌آهن جمهوری اسلامی و نیز تصویب آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، مقرر شده امتداد جنوبی خط ۶ تا ایستگاه شهرری(در خط یک مترو) توسعه یابد. این امر به معنای آن است که باید حدود ۱۸۰۰ متر طول دیگر نیز عملیات حفاری و پوشش بتنی انجام و پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال این مقطع از پروژه به اتمام برسد. البته در حال حاضر مرحله اورهال دستگاه حفار مکانیزه را پیش رو داریم که حدود ۳ هفته زمان نیاز دارد.

با توسعه محدوده جنوبی خط 6 و اتصال آن به خط یک در ایستگاه شهرری، طول این خط به حدود ۴۰ کیلومتر خواهد رسید تا به یکی از بلندترین خطوط متروی خاورمیانه تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار